فراخوان گروه‌های اسلامی برای انتفاضه مردمی در فلسطین
کد خبر: 3905547
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵

فراخوان گروه‌های اسلامی برای انتفاضه مردمی در فلسطین

گروه‌ها و جریان‌های ملی و اسلامی فلسطینی در نوار غزه خواستار راه‌اندازی انتفاضه مردمی همه جانبه برای مقابله با طرح‌های دشمن صهیونیستی از جمله طرح الحاق کرانه باختری و معامله قرن شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این گرو‌ه‌ها در همایشی مردمی مقابله با طرح الحاق و معامله قرن در شهر غزه بر ضرورت اتخاذ استراتژی ملی به منظور مقابله با توطئه‌های دشمن صهیونیستی با هدف نابودی مسئله فلسطین تأکید کردند.

جمیل مزهر به نمایندگی از گروه‌های فلسطینی در سخنانی در این همایش خواستار نشست رهبران فلسطینی برای پایان‌دادن به دودستگی و اختلافات داخلی و آغاز گفتگوهای ملی فوری و جامع جهت بازنگری سیاسی همه جانبه و دست یابی به یک استراتژی جامع برای متحدکردن ملت فلسطین برای مقابله با طرح و ئوطئه‌های دشمنان شد.

مزهر اظهار کرد که دشمن صهیونیستی لحظه‌ای سیاست شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی را متوقف نکرده و هدف این رژیم نابودی کامل مسئله فلسطین است.

وی بار دیگر خواستار اجرای مصوبه‌های اخیر شورای ملی و مرکزی در رابطه با تجدیدنظر در شناسایی رژیم اشغالگر صهیونیستی و تشکیل یک مرجع رهبری ملی به منظور پیش بردن مبارزات ملی فلسطین در تمامی عرصه‌ها به سمت یک انتفاضه مردمی همه جانبه شد.

جمیل مزهر لازمه وحدت ملی فلسطین را بازسازی نهادهای ملی و در رأس آن سازمان آزادی بخش به منظور مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی دانست.

مزهر تأکید کرد که مقابله با معامله قرن و طرح‎های الحاق کرانه باختری مستلزم عزم و اراده سیاسی حقیقی جهت پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی و تحقق وحدت ملی و کنار گذاشتن سیاست تک روی و سلطه بر نهادهای داخلی شد.

وی خواستار تقویت روابط با تمامی جریان‌ها و نهادهای مردمی عربی مخالف با عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی به منظور به شکست کشاندن تمامی طرح‌های همسو با معامله قرن شد.

وی همچنین بر ضرورت تشکیل جبهه مقاومت عربی یکپارچه برای مقابله با طرح الحاق کرانه باختری و توطئه‌ها علیه امت عربی تأکید کرد.

جمیل مزهر از جامعه بین‌الملل نیز خواست به مسئولیت‌های اخلاقی و قانونی خود عمل کرده و سران جنایتکار رژیم صهیونیستی را به سبب ارتکاب جنایت علیه ملت فلسطین به دیوان کیفری بین‌المللی تحویل دهند.

انتهای پیام
captcha