درخواست اروپا برای آزادی زندانیان سیاسی بحرین به دلیل شیوع کرونا
کد خبر: 3905576
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

درخواست اروپا برای آزادی زندانیان سیاسی بحرین به دلیل شیوع کرونا

60 نفر از اعضای پارلمان اروپا در نامه‌ای از حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین خواستند که فعالان حقوق بشری و زندانیان سیاسی این کشور را به دلیل تشدید شیوع ویروس کرونا در این کشور آزاد کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «القدس العربی»، در نامه اعضای پارلمان اروپا بر آزادی برخی شخصیت‌های سیاسی و فعالان حقوق بشری همچون «حسن مشیمع»، «عبدالله الوهاب حسین»، «عبدالجلیل السنکیس»، «ناجی فتیل»، «شیخ عبدالله عیسی المحروس»، «شیخ عبدالجلیل المقداد»، «شیخ علی سلمان»، «سید عبدالهادی الخواجة» و «شیخ محمد حبیب المقداد» تأکید شده است.

در این نامه اعضای پارلمان اروپا در مورد ماندن زندانیان در زندان که از یک وضعیت بهداشتی مزمن رنج می‌برند و با شیوع فزاینده ویروس کرونا در بحرین جان آنان در معرض خطر قرار گرفته است، ابراز نگرانی کردند.

در  نامه قانون‌گذاران بحرینی تأکید شده است که اقدامات پیشگیرانه مانند فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل ازدحام جمعیت در زندان‌ها غیرممکن است و همچنین، بسیاری از این زندانیان به معاینات منظم پزشکی احتیاج دارند که به‌طور معمول توسط مقامات جنایی رد می شود.

در این نامه آمده است: دولت بحرین ادعا می‌کند که اقدامات جدیدی از قبیل آزمایش منظم برای محافظت از زندانیان اتخاذ کرده، این در حالی است که بیشتر کارمندان زندان اقدامات کافی برای جلوگیری از شیوع کرونا از جمله پوشیدن لباس‌های محافظ برای ایمنی و سلامت زندانیان را انجام نمی‌دهند.

اعضای پارلمان اروپا در این نامه تأکید کردند که بسیاری از زندانیان سیاسی در تماس تلفنی با خانواده‌هایشان اعلام کردند که نسبت به وضعیت سلامتی خود بسیار نگران هستند، چرا که نگهبانان زندان به هیچ گونه مسائل اساسی بهداشتی پایبند نیستند و این بحران بهداشتی بسیار جدی است.
 
انتهای پیام
captcha