مراجعه شش هزار شاهرودی با علائم تنفسی به مراکز درمانی
کد خبر: 3905891
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

مراجعه شش هزار شاهرودی با علائم تنفسی به مراکز درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: در ماه‌های اخیر، شش هزار و ۲۵۱ نفر در سطح شهرستان‌های تحت نظارت این دانشگاه با علائم بیماری‌های حاد تنفسی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

مراجعه شش هزار شاهرودی با علائم تنفسی به مراکزدرمانی

به گزارش ایکنا از سمنان، رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود عصر روز گذشته، 31 خرداد در نشست شورای اداری استان در استانداری با اشاره به اینکه موج همه‌گیری کرونا ویروس در روزهای گذشته به نسبت مدت مشابه ماه گذشته در کشور شدت گرفته‌ است، اظهار کرد: میزان فوتی کاهش یافته و مردم هوشیارتر شدند و نظام سلامت در مقابله با کرونا ویروس خوب عمل می‌کند.

وی ادامه داد: شش هزار و ۲۵۱ مبتلایان مشکوک و محتمل و قطعی به بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در ماه‌های گذشته مراجعه کردند، یادآور شد: یک هزار و ۲۱۰ تن بیمار محتمل و قطعی در ماه‌های گذشته به بیمارستان‌های شاهرود مراجعه و ۴۰ هزار تست از بیماران گرفته شده است.

چمن ادامه داد: جواب آزمایش ۷۷۰ نفر در شهرستان‌های شاهرود و میامی مثبت اعلام‌شده که در این راستا ۸۱ درصد فوتی‌ها به دلیل کرونا ویروس بیماری زمینه‌ای داشتند و متوسط سن فوتی‌ها ۷۴ سال بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تأکید بر اینکه تعداد کل مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در حوزه این دانشگاه با ۳۶ درصد کاهش از ابتدای اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹، ۱۹ مورد بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۸ مورد اظهار کرد: تعداد کل مرگ از اسفند ۹۸ تا اردیبهشت‌ماه سال جاری، ۳۱۹ مورد بوده است که به نسبت مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha