جهش تولید؛ فرصتی برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور
کد خبر: 3905941
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

جهش تولید؛ فرصتی برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور

استاندار سمنان با بیان اینکه شعار جهش تولید فرصتی برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور است، گفت: در کشور هدفی برای توسعه اقتصادی طراحی شده که تمام مسئولان باید در این مسیر حرکت کنند.

جهش تولید؛ فرصتی برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری، علیرضا آشناگر، استاندار، امروز، یکم تیر در جمع مدیران این استان در استانداری با بیان اینکه شعار جهش تولید راهبرد برای توسعه کشور است، گفت: در کشور هدفی برای توسعه اقتصادی طراحی شده که تمام مسئولان باید در این مسیر حرکت کنند.

وی ادامه داد: بهبود کیفیت و افزایش تولید در سال جاری هدفگذاری شده که در این راستا باید با تلاش همگانی و با تصمیم‌های ملی و کلان موانع تحقق این شعار برطرف شود.

آشناگر یکی از موانع جهش تولید را تشدید تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی آمریکا و متحدان آن برشمرد و افزود: کاهش قیمت نفت و کاهش تولید در ایجاد مشکلات اقتصادی در کشور بی‌تأثیر نبوده است.

این مقام عالی استان منابع دولت را محدود ارزیابی کرد و یادآور شد: دشمنان با تحریم در سامانه مبادله ارزی کشور اخلال ایجاد کرده‌اند و هدف آن‌ها ناکارآمد نشان دادن نظام است.

استاندار سمنان یکپارچگی و وحدت را رکن مهم برای توسعه کشور دانست و گفت: باید با همکاری مجموعه حاکمیت و مدیران برای رفع گرفتاری‌های کشور تلاش کرد که در این راستا مشکلات باید در جلسات برطرف شود و هیچ نیازی نیست مسئولان از تریبون‌ها با هم حرف بزنند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از الزامات رسیدن به جهش تولید، وحدت و همدلی است، یادآور شد: منابع دولت محدود است و باید به فکر منابع جدید باشیم که بر این اساس از بازار سرمایه در راستای واگذاری اموال دولتی به مردم استفاده شود و بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال منابع در اختیار مردم است که دولت ساز و کاری برای اجرای طرح‌های اقتصادی دارد.

آشناگر با اشاره به اینکه هشت گام برای توسعه استان طراحی شده که مطالبه اساسی مردم و دستگاه‌های اجرایی است، اظهار کرد: تأمین آب شرب از خارج استان، توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و دامپروری، تبدیل استان از معبر به مقصد گردشگری، جلب نظر بنگاه‌های توسعه‌ای در تکمیل کریدورهای شرقی و غربی و جنوبی و شمالی در استان، از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برای توسعه اقتصادی در استان است.

انتهای پیام
captcha