افتتاح ندامتگاه ۵۰۰ نفری در سمنان
کد خبر: 3906155
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

افتتاح ندامتگاه ۵۰۰ نفری در سمنان

مدیرکل امور زندان‌های سمنان از بهره‌برداری ندامتگاه ۵۰۰ نفری این شهر از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس قوه قضائیه خبر داد و گفت: برای این طرح ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

افتتاح ندامتگاه ۵۰۰ نفری در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از مهر محمود باهنر، مدیرکل امور زندان‌های سمنان شب گذشته، 1 تیر به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه ندامتگاه ۵۰۰ نفری این شهر از طریق ویدئو کنفرانس با رئیس قوه قضائیه به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: با توجه به اینکه ندامتگاه قبلی کاروان‌سرای دوره صفوی بود؛ لذا این مکان تاریخی می‌بایست تخلیه و به مکان دیگری انتقال پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که با افتتاح این ساختمان ندامتگاه قبلی به میراث فرهنگی بازخواهد گشت و به گردشگری تغییر کاربری می‌دهد.

مدیرکل زندان‌های استان با بیان اینکه مراحل ساخت ساختمان جدید ندامتگاه شهر سمنان از سال ۸۷ آغاز شده بود، متذکر شد: این ساختمان شامل بخش‌هایی نظیر آسایشگاه، ساختمان اداری، انتظامی، پیش ملاقات و برجک‌ها و ساختمان تأسیسات می‌شود.

باهنر با بیان اینکه ندامتگاه جدید برای اصلاح و تربیت زندانیان ساخته‌ شده است، گفت: مساحت این ساختمان زمینی به مساحت بالغ‌ بر سه و نیم هکتار و زیربنای پنج هزار و ۶۵۰ متر مربع را در بردارد.

انتهای پیام
captcha