تقویت حوزه عفاف و حجاب نیازمند اقدامات فرهنگی است
کد خبر: 3906511
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

تقویت حوزه عفاف و حجاب نیازمند اقدامات فرهنگی است

رئیس دادگستری شهرستان خرم‌دره گفت: در حوزه عفاف و حجاب برخورد اثر چندانی نداشته و این حوزه نیازمند اقدامات فرهنگی بیشتری است

تقویت حوزه عفاف و حجاب نیازمند اقدامات فرهنگی استبه گزارش ایکنا از زنجان، حسن بیگدلی، ظهر امروز، سه‌شنبه، سوم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه خرم‌دره که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به موضوع مسائل مطرح شده پیرامون حجاب اظهار کرد: در بحث حجاب که یک مسئله مذهبی و فرهنگی است نهادهای مختلف به ویژه حوزه‌های مرتبط با فرهنگ باید ورود کنند.

وی با بیان این‌که برخورد در این حوزه اثر چندانی ندارد، اظهار کرد: موضوع حجاب باید به صورت ریشه‌ای حل شود و نهادهای متولی فرهنگ نیز باید مسئولیت خود در این زمینه را به نحو احسن انجام دهند تا نیاز به برخورد نباشد.

این مسئول تاکید کرد: وقتی افراد یک جامعه باور قلبی به موضوع حجاب داشته باشند قطعاً نیاز به برخورد نیست و باید علل استفاده از حجاب و پیامدهای بی‌حجابی در جامعه روشن شود.

بیگدلی با بیان این‌که این ایجاد باور قلبی و تثبیت فرهنگی در جامعه بر دوش نهادهای فرهنگی است، اظهار کرد: دستگاه قضا نیز از ظرفیت خود در این حوزه برای کمک به دستگاه‌های فرهنگی استفاده خواهد کرد.

رئیس دادگستری خرم‌دره با اشاره به این‌که کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها یکی از موضوعاتی است که از سیاست‌های اصلی قوه قضائیه به شمار می‌رود، یادآور شد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نتیجه مجازات‌های جایگزین از جمله پذیرش اعسار است.

این مسئول با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت ریش سفیدان هر منطقه در حل مشکلات، گفت: با توجه به این‌که حجم پرونده‌های وارده به دادگستری‌ها بالا است بهره‌گیری از ظرفیت ریش‌سفیدان علما و روحانیون هر محل در جرایم کم‌اهمیت و اختلافات جزئی می‌تواند نقش بسیار موثری در کاستن از حجم پرونده‌های موجود در دادگستری‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به نقش موثر نهادهای داوری در حل مسائل و مشکلات و کاسته شدن از حجم پرونده‌های ورودی به دادگستری، عنوان کرد: در حال حاضر سه موسسه داوری در سطح شهرستان خرمدره فعال هستند.

انتهای پیام
captcha