وضعیت قرمز کرونا در شهرستان‌های زنجان و خرم‌دره
کد خبر: 3906515
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

وضعیت قرمز کرونا در شهرستان‌های زنجان و خرم‌دره

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان ضمن تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی گفت: وضعیت شهرستان‌های زنجان و خرم‌دره از لحاظ بیماری کرونا قرمز است.

وضعیت قرمز کرونا در شهرستان‌های زنجان و خرم‌درهبه گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان ظهر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت شهرستان خرم‌دره در برابر ویروس کرونا، با اشاره به پیش‌بینی موج دوم این بیماری در پاییز، اظهار کرد: از هم اکنون باید هشدارهای لازم به مردم داده شود زیرا اگر مردم آمادگی نداشته باشند پاییز سختی در پیش خواهیم داشت.

وی با اشاره به این‌که برگزاری تجمعاتی مانند عروسی و عزا به یکی از چالش‌های اصلی در مبارزه با بیماری کرونا تبدیل شده است، اظهار کرد: در اغلب این مراسم ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود که همین امر سبب افزایش تعداد مبتلایان می‌شود.

مرادی برخورداری جامعه از انسان سالم را محور داشتن جامعه‌ای پویا و توسعه یافته عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تعداد بیماران بستری و سرپایی به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در حال افزایش است.

این مسئول رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را یکی از الزامات اصلی مبارزه با بیماری کرونا دانست و افزود: موضوع کرونا در جامعه امروز ما نباید به یک موضوع فراموش شده تبدیل شود.

مرادی با اشاره به این‌که حساسیت‌ها نباید در مبارزه با این بیماری از بین برود، تاکید کرد: ضرورت امروز جامعه ما این است که تمام تمهیدات لازم برای مبارزه با این بیماری حتی بیشتر از روزهای اول اندیشیده شود.

وی وضعیت شهرستان‌های زنجان و خرم‌دره را از لحاظ شیوع کرونا قرمز اعلام کرد و افزود: هیچ شهرستانی در زنجان از وضعیت سفید برخوردار نیست.

این مسئول با بیان این‌که کسی مخالف فعالیت‌های اقتصادی نیست، تصریح کرد: تحرک اقتصادی باید در جامعه تداوم داشته باشد ولی چیزی که در این موضوع مهم است، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل های مرتبط است.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها، هیئات مذهبی، روحانیون و علما در موضوع افزایش حساسیت‌ها به کرونا در جامعه، یادآور شد: در روزهای نخست شیوع کرونا شاهد نقش‌آفرینی پایگاه‌ها، هیئات مذهبی و سمن‌ها در این حوزه بودیم که این روند باید تداوم داشته باشد.

انتهای پیام
captcha