رویای دوستداران دوچرخه در یک قدمی تحقق
کد خبر: 3906581
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶

رویای دوستداران دوچرخه در یک قدمی تحقق

رئیس گروه حمل‌ونقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی با اشاره به پتانسیل شهرهای استان در توسعه استفاده از دوچرخه بویژه فواصل کوتاه سفرهای درون شهری، از تحقق رویای دوستداران دوچرخه و ایجاد نخستین مسیر ویژه دوچرخه در معابر شهری استان و در شهر بجنورد خبر داد.

رویای دوستداران دوچرخه در یک قدمی تحققاحسان رستمی‌کمند، رئیس گروه حمل‌ونقل و ترافیک استانداری، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به سیاست‌گذاری و پیگیری‌های ویژه و مستمر استانداری از سال ٩۵ جهت توجه هر چه بیشتر مدیران شهری استان به حمل و نقل پاک، از طرحی خبر داد که در صورت تصویب نهایی در شورای هماهنگی ترافیک استان، در آینده‌ای نزدیک مردم شهر بجنورد شاهد بهره‌برداری از اولین مسیر ایمن دوچرخه سواری در شهر خواهند بود.

وی افزود: یکی از مسیرهای پیشنهادی شهرداری که پس از بررسی با اصلاحاتی مورد تایید کمیته فنی نیز قرار گرفت، خیابان‌های تربیت، نادر و شهید صیاد شیرازی است.

وی با بیان اینکه براساس بررسی‌های انجام شده بیش از 40 درصد مردم بجنورد دارای دوچرخه هستند، ادامه داد: مسیر دیگری که برای تردد دوچرخه سواران در نظر گرفته شده، اتصال دهنده پارک‌های آفرینش، پارک شهر و شهربازی از طریق خیابان آیت‌الله طالقانی است که در صورت اجرای استاندارد، بخشی از ترافیک شهری ناشی از تردد خودروهای تک سرنشین را کاهش می‌دهد.

رستمی‌کمند مجموع طول این دو مسیر را حدود 12 کیلومتر دانست و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین علت‌های رغبت نه چندان زیاد مردم بجنورد به استفاده از دوچرخه طی سال‌های اخیر، نبود ایمنی کافی برای تردد با این وسیله و همچنین عدم وجود محل‌هایی مشخص برای استقرار دوچرخه شهروندان در شهر بوده است که امیدوار هستیم با انجام اقدامات مناسب، بتوانیم گامی موثر برای افزایش گرایش مردم به استفاده از دوچرخه برداریم.

مسئول کمیته دوچرخه سواری همگانی خراسان شمالی با تقدیر از دغدغه شهردار بجنورد برای تحقق این خواسته به حق مردم، ابراز امیدواری کرد به موازات اجرای مسیرهای دوچرخه در فازهای مختلف، سایر اقدامات لازم از جمله فرهنگ‌سازی، آموزش، ارائه طرح‌های تشویقی و پوشش بیمه‌ای دوچرخه‌سواران نیز مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

 

انتهای پیام
captcha