اشتغالزایی ۵ هزار نفری با اعطای تسهیلات در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3906832
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

اشتغالزایی ۵ هزار نفری با اعطای تسهیلات در آذربایجان‌غربی

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: با اعطای تسهیلات اشتغالزایی و اجرای طرح‌های مختلف چهار هزار و ۸۷۵ نفر در استان صاحب شغل شده‌اند.

اشتغالزایی ۵ هزار نفری با اعطای تسهیلات در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، علیرضا آخوندزاده، مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی، ۴ تیرماه در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اشنویه با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط این صندوق در سال‌های اخیر اظهار کرد: از زمان پرداخت این تسهیلات از چند سال پیش تاکنون ۸۰۲ میلیارد تومان تسهیلات در سطح استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این میزان اشتغال برای یک هزار و ۴۴۲ طرح پرداخت شده است، افزود: در نتیجه این تسهیلات و اجرای طرح‌های اشتغالزایی چهار هزار و ۸۷۵ نفر صاحب شغل شده‌اند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی ادامه داد: بیشتر شغل‌های ایجاد شده در حوزه کشاورزی مانند راه‌اندازی گلخانه، پرورش قارچ، دامپروری، پرورش زنبور عسل، صنایع دستی مانند قالی‌باقی، خیاطی و مشاغل مربوط به حوزه گردشگری مانند راه‌اندازی واحدهای بومگردی بوده است.

وی با بیان اینکه این صندوق توجه ویژه‌ای به اشتغالزایی در روستاها دارد، تصریح کرد: در روستاها طرح‌های مختلفی با عنوان یک روستا یک محصول، روستای بدون بیکار و صندوق خرد محلی بانوان روستایی در حال اجرا بوده که اجرای این طرح‌ها نیز از سوی اهالی با استقبال همراه بوده است.

آخوندزاده با اشاره به اینکه اجرای طرح «هر روستا یک محصول» در ۱۴ روستای سطح استان در حال اجرا است، گفت: در این طرح سعی می‌شود که اشتغال و کسب و کار دوباره به روستاها برگردد و در این طرح یک محصول واحد در یک روستا تولید و بر روی بازاریابی و فروش آن برنامه‌ریزی می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی عنوان کرد: برای اجرای این طرح در هر روستا اعتباری در حدود ۱۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و این طرح‌ها اغلب در روستاهای محروم سطح استان در حال اجرا است و امسال شاید تعداد این روستاها افزایش هم داشته باشد.

وی برگزاری رویدادهای «کارآفرین شو» را نیز یکی دیگر از طرح‌های موفق صندوق برشمرد و اظهار کرد: در این طرح افراد پس از ثبت‌نام ایده‌های خود را برای ایجاد کسب و کار و اشتغالزایی ارائه می‌دهند که در نتیجه آن به طرح‌های برتر تسهیلاتی تا سقف یک میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

 

 

انتهای پیام
captcha