دهه کرامت نویددهنده ادامه حیات اسلام در چهارچوب دستورات قرآن است
کد خبر: 3906850
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

دهه کرامت نویددهنده ادامه حیات اسلام در چهارچوب دستورات قرآن است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بندرلنگه گفت: دهه کرامت نویددهنده ادامه حیات اسلام در چهارچوب دستورات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و نجات ارزش‌های انسانی در سایه آموزه‌های دینی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس شمس، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام سجاد(ع) شهرستان بندرلنگه در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی مغتنم برای بازخوانی فضائل معنوی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و احمد بن موسی شاه‌چراغ است، اظهار کرد: امروز که متأسفانه در جامعه شاهد تشدید برخی انحرافات و آلودگی‌ها هستیم بهترین راه نجات از این مسائل، تأسی به سیره اهل‌بیت(ع) است.

وی افزود: حضرت معصومه(س) با عبادت، علم و پاک‌دامنی خود به مقام عصمت رسیدند و لذا الگوی مناسب برای زنان و دختران جامعه ما در بهتر زیستن و پاک بودن هستند؛ البته الگوی همه اهل‌بیت(ع) و به‌خصوص حضرت معصومه(س)، حضرت زهرا(س) بوده که همه ابعاد زندگانی ایشان برای همه مسلمانان و به‌خصوص جامعه بانوان و دختران ما، اُسوه حسنه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بندرلنگه تصریح کرد: برای اینکه همه آحاد جامعه از سیره، فرهنگ و کلام اهل‌بیت(ع) الگوگیری کنند، باید برنامه جدی و روشنی داشته باشیم و به‌خصوص از ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و رسانه‌ای خود نهایت استفاده را ببریم.

شمس ادامه داد: در این میان رسانه ملی با ساخت فیلم و سریال در باب بزرگانی چون حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه (س) می‌تواند انبوه مخاطبان خود را با این حقایق سعادت‌بخش آشنا کرده و زمینه هدایت جامعه به سمت فضایل برآمده از فرهنگ دینی را مهیا سازد.

وی در خصوص اهمیت دهه کرامت، عنوان کرد: دهه کرامت نویددهنده ادامه حیات اسلام در چهارچوب دستورات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و نجات ارزش‌های انسانی در سایه آموزه‌های دینی است، دینی که با قربانی‌های فراوان معصومین(ع) و بزرگان دین تا امروز به حیات پربرکت خود ادامه داده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بندرلنگه افزود: امام رضا (ع) به این دلیل گهواره آسایش و مدینه جدش رسول خدا را ترک کردند، تن به غربت دادند و ابراهیم‌گونه خویشتن را در آتش نمرود زمان انداختند تا بت‌کده مأمون را ویران و مسلمانان را از انحراف و کج‌روی‌ها نجات دهند. امام(ع) می‌دانستند که مأمون مست قدرت است و برای ادامه سلطه خویش دست به هر کاری می‌زند، لذا با بهره‌گیری از علم و دانش و کاردانی، نقشه‌های مأمون را از راه‌های معقول و منطقی، یکی پس از دیگری خنثی و حقایق را برملا ساختند.

شمس ادامه داد: سیاست‌مداران امروز دنیای اسلام باید از مکتب سیاسی امام رضا(ع) درس بیاموزند و اجازه ندهند تا یک دیوانه لایعقل از ۶ هزار مایل آن‌طرف‌تر بر دنیای اسلام حکمروایی کند و بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان را به گروگان بگیرد. امام رضا (ع) بااینکه شدیداً تحت نظر بوده و فعالیت آزادانه نداشتند اما در سیاست همواره پیروز بودند، هر بار که مأمون تصمیم می‌گرفت امام را شکست دهد، خود شکست می‌خورد و سرانجام نیز مجبور شد تصمیم به قتل آن حضرت بگیرد.

وی اضافه کرد: به دنبال این اتفاق، حرکت بزرگ بانوی خاندان پیامبر(ص)، زینت‌بخش مهد اسلام، کریمه اهل‌بیت(ع) حضرت معصومه(س) که فاصله میان مدینه و خراسان را با پای پیاده پیمود، بیانگر این مطلب است که اسلام گاهی نیاز به قربانی‌های بیشتری نیز دارد و حتی گاهی زندگی را باید درراه دین فدا کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بندرلنگه در پایان بیان کرد: این بانوی باعظمت و شجاع، از مدینه تا قم با پیمودن صحراهای گرم و سوزان حجاز، برای اثبات ولایت، گام‌های بسیاری برداشتند و با نقل روایت‌هایی بسیار درباره پیشوایی امام علی(ع) به اثبات ولایت ایشان و دیگر امامان معصوم (ع) پرداختند.

انتهای پیام
captcha