حمایت سازمان جهانی بهداشت از تصمیم عربستان در محدود کردن حج
کد خبر: 3906870
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

حمایت سازمان جهانی بهداشت از تصمیم عربستان در محدود کردن حج

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از تصمیم دولت عربستان برای برگزاری محدود مراسم حج امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا استقبال کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «سی ان ان عربی»، «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، روز چهارشنبه، 4 تیرماه، در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: از آنجا که مراکز اقتصادی و تجاری در برخی از کشورها بازگشایی شده، سوالاتی در زمینه برگزاری تجمعات گسترده با تعداد زیادی از مردم در شرایط امن، مطرح است و این مسئله به شکل خاصی در خصوص مراسم حج که یکی از بزرگترین تجمعات در سطح کره زمین به شمار می‌رود، نمود پیدا می‌کند.
 
آدهانوم با اشاره به اینکه دولت عربستان سعودی اعلام کرده است که حج امسال با تعداد محدودی از حجاج داخل این کشور برگزار خواهد شد، افزود: این تصمیم بر اساس ارزیابی خطرات و تحلیل سناریوهای مختلف و طبق راهنمایی‌های سازمان جهانی بهداشت برای حمایت از سلامتی حجاج و کم شدن خطرات شیوع بیماری کرونا اتخاذ شده است.
 
وی با اعلام حمایت سازمان جهانی بهداشت از این تصمیم، تأکید کرد: ما درک می‌کنیم که این تصمیم ساده نبود و موجب ناامیدی بسیاری از مسلمانانی می‌شود که منتظر بودند امسال حج خود را به جا آورند. این، نمونه‌ای از تصمیمات دشوار است که همه کشورها برای بهبود وضعیت سلامت شهروندان خود باید در وهله اول اتخاذ کنند.
 
یادآور می‌شود، وزرات بهداشت عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مناسک حج امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا فقط با حضور شهروندان عربستانی برگزار خواهد شد و زائری از خارج پذیرفته نمی‌شود.

 

انتهای پیام
captcha