جشن زیرسایه خورشید در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3906933
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰

جشن زیرسایه خورشید در یزد برگزار می‌شود

دبیر سیزدهمین جشنواره مردمی زیر سایه خورشید استان یزد گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا و برای حفظ سلامتی مردم جشن زیرسایه خورشید به صورت پخش زنده از شبکه یزد برگزار می‌شود.

جشن زیرسایه خورشید در یزد برگزار می‌شودحجت‌الاسلام سیدناصر حیدری، دبیر سیزدهمین جشنواره مردمی زیر سایه خورشید در استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: جشن بزرگ زیر سایه خورشید هرساله با اجتماع بیش از سی هزار نفر از مردم دارالعباده برگزار می‌شد اما این برنامه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و برای حفظ سلامتی مردم به صورت تلویزیونی و از طریق شبکه یزد مهمان خانه‌های مردم است.

دبیر جشن زیر سایه خورشید همچنین به کاهش برنامه‌های جشنواره امسال اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل شرایط کرونا، برنامه‌هایی که مستلزم حضور جمعیت بود لغو شد اما به جای آن ویژه‌برنامه‌ «زیر سایه خورشید» را روی آنتن تلویزیون خواهیم برد که از جمعه ششم تیرماه به مدت ۸ شب، بعد از خبر ۲۳ از شبکه یزد پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه با بخش‌های متنوعی از جمله کارشناسی، خاطره‌گویی، حضور خدام همراه است گفت: برنامه‌های خدام با جمعیت کم و رعایت دستورات بهداشتی در سطح استان در حال اجراست.

حیدری ادامه داد: در اولین روز حضور خدام در استان یزد با حضور در شهرستان‌های میبد و ابرکوه برنامه‌های متعددی اجرا شد و خدام رضوی امروز، جمعه در شهرستان تفت حضور خواهند یافت که غبارروبی قدمگاه امام رضا (ع)، جشن مجازی زیرسایه خورشید، دیدار با خانواده شهدا، محفل خانواده رضوی، دیدار با جهادگران و ... از جمله برنامه‌های است که اجرایی می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: حضور خدام و پرچم علی بن موسی الرضا(ع) باعث ایجاد برکت در زندگی ‌مردم دارالعباده شود.

انتهای پیام
captcha