آیین غبارروبی مضجع شریف امامزاده سلیمان بن علی(ع) در دهه کرامت
کد خبر: 3906969
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰

آیین غبارروبی مضجع شریف امامزاده سلیمان بن علی(ع) در دهه کرامت

ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺧادمیاران ﺑﺎﺭﮔﺎﻩ ﻣﻨﻮﺭ ﺭﺿﻮﯼ ﺩﺭ بندر ﮔناوه ﺑﺎ ﻋﻄﺮﺍﻓﺸﺎﻧﯽ ﻭ ﻏﺒﺎﺭ ﺭﻭﺑﯽ مضجع شریف امامزاده سلیمان بن علی (ع) در دهه کرامت با حضور مسئولان محلی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺧادمیاران ﺑﺎﺭﮔﺎﻩ ﻣﻨﻮﺭ ﺭﺿﻮﯼ ﺩﺭ بندر ﮔناوه ﺑﺎ ﻋﻄﺮﺍﻓﺸﺎﻧﯽ ﻭ ﻏﺒﺎﺭﺭﻭﺑﯽ مضجع شریف امامزاده سلیمان بن علی (ع) در دهه کرامت، پنجشنبه شب با حضور هیئت امنا آستان مقدس و کانون بسیج مداحان سپاه انصار الحسین (ع) و رؤسای اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه این شهرستان برگزار شد.

بنا به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام آیت اندرزیان، کارشناس مذهبی و روحانی شبکه تبلیغ خادمیاران بارگاه حرم رضوی در این مراسم اظهار کرد: هشتمین پیشوای شیعیان نام پدر بزرگوارش حضرت موسی بن جعفر (ع) و مادر عالی مقامشان حضرت نجمه (س) و خواهر ایشان محدثه قمی حضرت فاطمه معصومه (س) است و تبار آن حضرت با هفت واسطه به حضرت زهرا (س) و حضرت امیرالمومنین امام علی بن ابی طالب (ع) می رسد و با هشت واسطه به خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی (ص) می‌رسد.

حجت الاسلام آیت اندرزیان با اشاره به اینکه اهل بیت رسول الله(ص) در آسمان عصمت و ولایت ستاره‌ای بس فروزان و بی غروب‌اند، افزود: حضرت سیدالمرسلین پدر حضرت زهرای اطهر (س) پیامبر نجات و عروج که بسان خورشید، شام جهان بشریت را به صبح معرفت و کرامت تبدیل نمود.

روحانی شبکه تبلیغ خادمیاران بارگاه حرم رضوی یادآور شد: امام علی بن موسی (ع) در روز یازدهم ذی القعده سال صد و چهل و هشت هجری قمری، به عنوان ستاره دیگری از ستارگان درخشان عصمت و طهارت از مادری به نام «تکتم» که امام کاظم (ع) او را «طاهره» و «نجمه» نامید، در شهر مدینه متولد شد و جهان انسانیت را نور هدایت دیگری بخشید.

عوامل افول حکومت ننگین عباسی

وی در ادامه به تحلیل عوامل افول حکومت عباسی پرداخت و تصریح کرد: شهادت اسلام خواهان انقلابی، تحریف دین، سرکوب کردن نهضت‌های مردمی در خراسان، به فقر کشیده شدن شیعیان، ظلم و ستم عمومی، عیش و نوش و فساد زمامداران و ترویج ابتذال همه جانبه و عمومی از جمله خیانت‌های اجتماعی حکومت عباسی بود که این دست بی عدالتی‌های به افول حکومت ننگین عباسی انجامید.

ماموریت الهی و دینی امام رضا (ع)

روحانی شبکه تبلیغ خادمیاران بارگاه حرم رضوی عنوان کرد: حفظ و ترویج مبانی اصیل دین، هدایت و ارشاد عمومی و سامان دادن به تشکیلات علما و شیعیان بخشی از ماموریت الهی و دینی هشتمین پیشوای شیعیان حضرت امام رضا (ع) در اجتماع آن دوران بود.

تلاوت مجلس قاریان ممتاز در محفل تخصصی قرآن کریم

گفتنی است، همزمان در محفل تخصصی «انس با قرآن» که به صورت جلسات هفتگی در مرکز افق شهدای قرآنی خلیج فارس از سوی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر و با همکاری پایگاه مقاومت ثارالله در محل آستان مقدس امامزاده محمد بن باقر (ع) منطقه دو بندر بوشهر برگزار شد و قاریان ممتاز آقایان؛ دریایی، یوسفی، بهزادی، موافق، احمدی، قادریان، آمیان، کاکی زاده، فقیهی، جمهوری، مقاتلی در این مراسم به اجرای تلاوت مجلسی قرآن کریم پرداختند.

اجرای 200 برنامه فرهنگی از سوی کاروان زیر سایه خورشید در بوشهر

یادآور می‌شود، کاروان فرهنگی و خدمات رسانی خادمین بارگاه حرم رضوی به استان بوشهر سفر کردند و در ایام دهه کرامت باحضور کاروان «زیر سایه خورشید» بیش از 200 برنامه در قالب دیدار با خانواده شهدا، دیدار با امام جمعه و استاندار بوشهر، ملاقات با اعضای گروه سرود بچه‌های مساجد و خدمات‌رسانی به خانواده‌های نیازمند مناطق محروم شهری و روستایی انجام خواهد شد.


خبرنگار: امیرحسین مداح

عکاس: حسین شریفی نسب

انتهای پیام
captcha