ضرورت ترویج حج با بهره‌مندی از فضای مجازی
کد خبر: 3907242
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲

ضرورت ترویج حج با بهره‌مندی از فضای مجازی

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تأکید بر ضرورت استفاده از فضای مجازی در ترویج مبانی دینی گفت: باید در شرایط کنونی و بیماری کرونا مسائل حج و زیارت با استفاده از فضای مجازی ترویج شود.

ایام حج از طریق فضای مجازی دنبال شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، روز گذشته، 7 تیرماه در دیدار با مدیران حج و زیارت این استان، با تأکید بر ضرورت استفاده از فضای مجازی در ترویج مبانی دینی گفت: باید در حوزه حج و زیارت هم به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم و نه تنها از این فضا استفاده کنیم، بلکه فضای امسال حج را به فضای مجازی بکشانیم.

وی با اشاره به روایات مبنی بر تعطیلی حج و اینکه واجب عینی است که افراد هرچه دارند بفروشند و به این سفر بروند تا حج تعطیل نشود، گفت: این ایام باید در فضای مجازی مورد تأکید قرار داده شود.

نماینده ولی‌فقیه در یزد با بیان اینکه استکبار به‌دنبال ترویج بی‌توجهی به مسائل دینی در ایران است، بیان کرد: علاوه بر اینکه اکنون مشکلاتی وجود دارد و باید پروتکل‌های بهداشتی هم رعایت شود ولی باید در اجرای برنامه‌های فرهنگی توجه لازم را داشته باشیم.

علی‌اصغر شریفی، مدیرکل حج و زیارت یزد نیز در این نشست اظهار کرد: برای حج تمتع امسال و در مرحله اول 24 کاروان با ظرفیت سه هزار و 590 نفر به استان یزد اختصاص داده شد و با توجه به عدم برگزاری حج، دو امتیاز در نظر گرفته شده که نوبت و امتیاز اول اعزام سال آینده برای کسانی است که هزینه را پرداخت کرده بودند و امتیاز دوم هم این بود که ارز اختصاصی آن‌ها برای سال آینده حفظ شود تا هزینه سال آینده بیشتر نشود یا تغییر قیمت جزئی باشد.

حجت‌الاسلام علی حبیبیان، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت یزد نیز در این نشست، گفت: افرادی که برای حج امسال ثبت‌نام کردند، سال آینده تلاش می‌شود که با هزینه امسال و یا افزایش اندک هزینه به این سفر مشرف شوند.

وی گفت: سازمان حج و زیارت نهایت تلاش خود را به کار بست تا از ایران افرادی در آیین حج حضور داشته باشند که این موضوع مهم رقم نخورد و امکان حضور نبود.

انتهای پیام
captcha