دهه کرامت؛ پیوندگاه جوانان با قرآن و اهل بیت(ع)
کد خبر: 3907248
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴

دهه کرامت؛ پیوندگاه جوانان با قرآن و اهل بیت(ع)

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: دهه کرامت، فرصتی است تا برای تشریح شیوه زندگانی ائمه(ع)، ایجاد پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن و تبیین فرهنگ قرآنی تلاش کنیم.

دهه کرامت پیوندگاه جوانان با قرآن و اهل بیت(ع)به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز شب گذشته، 7 تیرماه، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه دهه کرامت، دهه‌ای است که باید در آن یکدیگر را تکریم کنیم، گفت: این دهه فرصتی است تا برای تشریح شیوه زندگانی ائمه معصومین‌(ع) و ایجاد پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن و تبیین فرهنگ قرآنی تلاش کنیم.

وی بیان کرد: دهه کرامت یادآور ارزش زن در سیره اهل بیت(ع) است؛ چرا که در حال حاضر در دنیای غرب از زن در حد یک ابزار استفاده می‌شود و مقام زن را تنزل داده‌اند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم‌ گفت: افزایش بصیرت دینی و تقوا در این دهه بسیار مهم است. به‌منظور توجه به مبانی اخلاقی و اعتقادی با شخصیت اهل بیت(ع) بیشتر آشنا می‌شویم، از سوی دیگر وجود حرم حضرت امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) نعمتی گرانبها برای ماست.

وی افزود: ترویج سبک زندگی و ترویج فرهنگ رضوی از ضرورت‌های جامعه ماست و می‌توان از قشر ضعیف جامعه دستگیری کرد؛ چرا که باور‌ها و آموزه‌های رضوی در جامعه اسلامی ما فرصتی برای پویایی فعالیت‌های فرهنگی است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی‌ با اشاره به حوادث تیرماه سال ۶۰ ادامه داد: در سوء قصدی که در ششم تیر سال ۶۰ به جان مقام معظم رهبری انجام شد خدا خواست که ایشان زنده بمانند و هدایت انقلاب را بر عهده بگیرند، ۱۹ ماه ترور و تخریب توسط دشمنان جواب نداد و جنگ تحمیلی را به ما تحمیل کردند و در آنجا هم نتوانستند صدمه‌ای به انقلاب بزنند.

وی اضافه کرد: در سال ۲۰۰۷ تعداد ۱۶۶ روانگردان در دنیا وجود داشت، اما در سال ۲۰۱۷ این میزان به ۸۳۰ مورد افزایش یافته است؛ هدف اصلی دشمنان از بین بردن جوانان ماست و از طرفی هم افغانستان و پاکستان در همسایگی ما قرار دارند و همانطور که می‌بینیم استفاده از مواد مخدر به سنین پایین‌تر سرایت کرده و نیاز به کار‌های فرهنگی در این زمینه دارد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم‌ اصلاح الگوی مصرف را در جامعه از ضرورت‌ها برشمرد و گفت: باید توجه کنیم سبک زندگی مردم در بحث الگوی مصرف تغییر یابد و به‌صورت بی‌رویه از هدر‌رفت آب و انرژی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام
captcha