آغاز ثبت‌نام دوره آشنایی با قرآن در کانون پرورش فکری هرمزگان
کد خبر: 3907392
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

آغاز ثبت‌نام دوره آشنایی با قرآن در کانون پرورش فکری هرمزگان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از آغاز ثبت‌نام دوره آشنایی با قرآن و احادیث در قالب دوره‌های تابستانی کانون خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، ناهید سلیمانی احمدی، مدیرکل این کانون در گفت‌وگویی اظهار کرد: خانواده‌های هرمزگانی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی kpf.ir از خدمات کانون برای کودکان و نوجوانان خود بهره‌مند شوند. 

وی با اشاره به اینکه زمان ثبت‌نام دوره‌های تابستانی از ۵ تیرماه شروع شده و تا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت، افزود: با توجه به وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در استان و محدودیت‌هایی که برای اوقات فراغت تابستان کودکان و نوجوانان وجود دارد، مرحله نخست راه‌اندازی سامانه مرکز مجازی کانون با هدف دسترسی آسان و ایمن خانواده‌ها از پنج‌شنبه، ۵ تیر ۱۳۹۹ رونمایی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تصریح کرد: فعالیت‌های تابستانی این سامانه شامل انواع دوره‌های فرهنگی، ادبی، هنری و مهارت‌های زندگی است که در سه سطح دوره‌های بدون محدودیت زمانی یا آفلاین، کارگاه‌های زنده مجازی انجمن‌های تخصصی و دوره‌های مهارت‌آموزی مراکز استانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۵ تیرماه با مراجعه به نشانی kpf.ir خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند.

سلیمانی گفت: متقاضیان عضویت در مراکز کانون استان از تابستان امسال علاوه بر خدمات مرتبط با امانت کتاب و استفاده از سالن مطالعه، ۸ فعالیت عمومی  کتاب محور رایگان مانند معرفی و نقد و بحث کتاب، روخوانی، آشنایی با مفاخر، مشاهیر، مشاغل و ویژگی‌های تاریخی و جغرافیای و اقوام سرزمین، آشنایی با قرآن و احادیث، مهارت‌های خوب شنیدن و خوب گفتن (قصه‌گویی) دریافت می‌کنند. همچنین با افزایش فعالیت‌ها و کارگاه‌های تابستانی از ۴۴ فعالیت به ۶۲ فعالیت، علاقه‌مندان می‌توانند از طیف گسترده دوره‌هایی مانند مهارت‌های ارتباطی و تمرین خوب زندگی کردن تا انواع زیرمجموعه‌های هنرهای تجسمی، نمایش و تئاتر، شعر و داستان‌نویسی، پویانمایی، قصه‌گویی (فن بیان، زبان بدن، پرورش و پردازش متن)، عکاسی، نجوم و رباتیک بهره ببرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان بیان کرد: کانون پرورش فکری با طراحی ۵۴ عنوان کارگاه تخصصی امسال با تنوع بیشتری به غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

وی همچنین از ایجاد زمینه لازم جهت توسعه عدالت فرهنگی در کانون برای کودکان با اختلال شنوایی خبر داد و گفت: دو فعالیت رایگان کاردستی و نوشتن خلاق با زبان اشاره برای این عزیزان طراحی شده و در صورت استقبال قرار است دوره‌های دیگری افزوده شود.

انتهای پیام
captcha