کرونا، بهانه تازه دولت یونان برای تأخیر در افتتاح مسجد آتن
کد خبر: 3907414
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

کرونا، بهانه تازه دولت یونان برای تأخیر در افتتاح مسجد آتن

مقامات یونانی پس از چندین بار وعده افتتاح مسجد آتن، این بار، افتتاح این مسجد را به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق انداختند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از عرب نیوز، مسئولان یونانی اعلام کردند افتتاح تنها مسجد آتن که قرار بود، به‌طور رسمی آغاز به کار کند، بار دیگر به تعویق افتاده و احتمالاً تا پایان سال جاری میلادی انجام شود.
 
وزارت آموزش و امور دینی یونان اعلام کرد: قرار بود این مسجد به طور رسمی افتتاح شود که به دلیل شیوع کرونا این کار به تعویق افتاده و اواخر پاییز افتتاح می‌شود.

 طرح ساخت مسجد آتن در سال 2007 میلادی در میان مخالفت کلیسای ارتدوکس یونان و ملی‌گرایان ضد ترکیه این کشور  آغاز شد و در سال 2019 به پایان رسید، اما افتتاح رسمی آن تا کنون بارها به تعیق افتاده است.
 
یک منبع دولتی نیز گفت: اگر با تعطیلی دیگری مواجه نشویم، پایان ماه اکتبر، زمانی واقع‌گرایانه برای این مسجد افتتاح خواهد شد.
 
 این مسجد با هزینه دولت یونان ساخته شده و گنجایش  حدود 350 نمازگزار را  خواهد داشت.
 
مسلمانان این کشور که اکثراً مهاجر هستند در نمازخانه‌های موقت یا زیرزمین‌ها نماز می‌خوانند. آمارها نشان می‌دهد که حدود 250 هزار مسلمان در آتن زندگی می‌کنند.
 
آتن تنها پایتخت اروپایی است که مسجد ندارد. هفته گذشته، انجمن مسلمانان یونان، به تعطیل شدن یک نمازخانه در این شهر که از سال 1989 فعال بوده است، اعتراض کردند.
انتهای پیام
captcha