برگزاری مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم در سرپل‌ذهاب
کد خبر: 3907625
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

برگزاری مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم در سرپل‌ذهاب

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به جزئیات برگزاری مسابقات قرآن اوقاف در این استان، گفت: امسال چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف در کرمانشاه در 6 منطقه برگزار می‌شود که امروز این مسابقات در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، از برگزاری مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم در سرپل‌ذهاب خبر داد و اظهار کرد: مسابقات قرآن کریم امسال در کرمانشاه در 6 منطقه برگزار می‌شود که امروز این مسابقات در منطقه دو این استان برگزار شد.

وی افزود: برگزار این مسابقات از 7 تیرماه آغاز و تا 20 همین ماه ادامه دارد. مرحله استانی مسابقات در مردادماه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام صالحی در خصوص ثبت‌نام مرحله شهرستانی مسابقات، گفت: اطلاع‌رسانی و ثبت‌ نام در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف از 6 اردیبهشت ماه آغاز و تا 16 خردادماه ادامه داشت که با استقبال خوب مردم همراه بود.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه تصریح کرد: این دوره مسابقات در مرحله شهرستانی در رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء، قرائت تحقیق و ترتیل و اذان برگزار می‌شود.

وی درادامه با اشاره به وضعیت هشدار کرونا در استان در خصوص نحوه برگزاری مسابقات نیز گفت: اداره امور قرآنی اوقاف کرمانشاه از ابتدای رقابت‌ها از طریق پیام و تماس تلفنی با هر متسابق زمان حضور در سالن رقابت‌ها را متذکر شده تا هر شرکت‌کننده در زمان برنامه‌ریزی شده در سالن مسابقات حضور پیدا کند که این امر از تجمع تا حدود زیادی جلوگیری کرده همچنین فاصله‌گذاری براساس پروتکل‌های اعلامی از وزارت بهداشت در نظر گرفته شده و شرط ورود هر متسابق به سالن استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه به نحوه داوری مسابقات اشاره کرد و افزود: در این دوره از رقابت‌ها داوری این مسابقات را داوران استانی برعهده دارند که در بخش بانوان 4 داور و در بخش آقایان نیز 4 داور این رقابت‌ها را قضاوت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha