بازدید نماینده ولی‌فقیه در کردستان از روند توسعه بقعه امامزاده هاجر خاتون(س)
کد خبر: 3907718
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

بازدید نماینده ولی‌فقیه در کردستان از روند توسعه بقعه امامزاده هاجر خاتون(س)

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، روز گذشته، ۹ تیر ماه از روند عملیات عمرانی توسعه بقعه متبرکه امامزاده هاجر خاتون(س) بازدید کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، دیروز، 9 تیرماه در بازدید از روند عملیات عمرانی توسعه بقعه متبرکه امامزاده هاجر خاتون(س)، توسعه اماکن متبرکه را از دستورات قرآن عنوان و اظهار کرد: اهل بیت پیامبر اکرم(ص) نورهای الهی بر روی زمین هستند و در هر نقطه‌ای که قرار گرفته‌اند، همواره مایه خیر و برکت برای آن شده‌اند.

وی به وجود مقبره خواهر امام رضا(ع) بی‌بی هاجره خاتون در استان کردستان اشاره کرد و افزود:‌ خیر و برکت وجود این امامزاده همواره شهر سنندج را در برگرفته است و همین امر موجب شده که مقبره هاجره خاتون مأمنی امن و آرامش‌بخش برای دلدادگان آن حضرت اعم از تشیع و تسنن باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: مردم استان کردستان برای خواهر امام رضا(ع) احترام خاصی قائل شده و از قدیم‌الایام این مقبره مکانی برای ادای نذر و نیاز مردم و برآورد حاجت آن‌ها بوده است.

وی به جایگاه والای امامزادگان نزد خداوند متعال اشاره و عنوان کرد: مردم با حضور در بقاع متبرکه و امامزادگان به ادای نماز و قرائت قرآن می پردازند لذا خداوند متعال در آیه 36 سوره نور در این باره می‌فرماید: «فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ؛ در خانه ‏هايى كه خدا رخصت داده كه [قدر و منزلت] آنها رفعت‏ يابد و نامش در آنها ياد شود در آن [خانه]ها هر بامداد و شامگاه او را نيايش مى‌كنند».

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی عنوان کرد: در این راستا باید همواره توسعه و گسترش این بقاع متبرکه که محلی برای عبادت خداوند متعال و تلاوت قرآن هستند، مورد توجه قرار گیرد.

وی اعلام کرد: کشور ما بارگاه مبارک فرزندان امام موسی بن جعفر بوده و وجود با برکت امام رضا(ع) در مشهد، حضرت معصومه(س) در قم، احمد بن موسی(ع) در فارس و هاجره خاتون در کردستان روشنی‌بخش خاک کشورمان بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تأکید کرد: برای توسعه امامزاده هاجره خاتون تاکنون در استان کردستان اقدامات خوبی صورت گرفته است و در آینده نیز توسعه بیشتر آن مدنظر بوده است تا بتوانیم مکانی در خور شأن این امامزاده که شرایط لازم برای تشرف زائران سراسر کشور و خارج کشور را داشته باشد، بنا کنیم.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز در ادامه ین بازدید بقعه امامزاده هاجر خاتون(س) را یکی از پر بازدیدترین اماکن مذهبی استان کردستان عنوان و اظهار کرد: زوار هاجره خاتون چه در داخل استان و چه خارج استان احترام و جایگاه خاصی برای این بقعه قائل هستند و این مکان را مأمنی برای رسیدن به آرامش و هدایت خود می‌دانند.

وی به اقدامات صورت گرفته برای تسهیل زیارت هاجره خاتون توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: مرحله جدیدی از عملیات عمرانی توسعه بقعه متبرکه امامزاده هاجره خاتون طی یک ماه گذشته آغاز شده و بودجه خاصی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha