حماسه آزادسازی مهران نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است
کد خبر: 3907737
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
استاندار ایلام:

حماسه آزادسازی مهران نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است

استاندار ایلام در پیامی سالروز آزاد سازی مهران را نمادی از اتحاد و همدلی ملی و حضور آگاهانه و عاشقانه مردم در عرصه دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این روز بیادماندنی یک نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است.

حماسه آزادسازی مهران نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی امروز در پیامی به مناسبت ۱۰ تیرماه سالروز آزادسازی مهران اظهار کرد: دهم تیرماه سالروز حماسه آزادسازی مهران عزیز در سال ۱۳۶۵ است و چقدر جای خالی این حماسه بزرگ در تقویم ملی کشور احساس می‌شود.

وی این روز را رویدادی عظیم و به‌ یادماندنی در تاریخ دفاع مقدس نامید و افزود: این روز سند افتخار رزمندگان اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان، حضرت امام خمینی (ره) را به تصویر می‌کشد تا چنین در وصف آزادی مهران سخن بگوید: مهران را هم خدا آزاد کرد.

استاندار ایلام در ادامه پیام خود آورده است: مهران دیار آلاله‌های به خون آغشته، سرزمین ایثار و مقاومت، تربت پاک شهیدان ایران اسلامی، امروز به دروازه کربلا ملقب گشته است.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: دیروز مهران پیشانی دفاع مقدس و نبرد با دشمن در عملیات کربلای یک بود و امروز دروازه ورود به عتبات عالیات و مسیر شماره یک زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به سمت کربلای معلی است.

وی ادامه داد: ایلام با مرز عشق و دلدادگی مهران کربلایی شده است تا مردمانش خاک پای مسافرین کوی عشق را توتیای چشم خویش کنند و این سرزمین را پایتخت خادمین اربعین حسینی بشناسند و امروز چه افتخاری از این بالاتر که مهران، مشهد شهیدان ایران اسلامی مسیر و گذرگاه اصلی کربلا شده است.

استاندار ایلام با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس به ویژه شهدای حماسه غرورآفرین آزادسازی مهران، گفت: این روز بزرگ که مصادف شده با دهه کرامت را به مردم شهیدپرور استان ایلام و همه هم‌وطنان در اقصی نقاط کشور، خانواده معظم شهداء و ایثارگران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و سلامتی و موفقیت همگان را از درگاه ایزد منان مسئلت می‌دارم.

شهر مرزی مهران در ۱۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام که اینک به عنوان قدمگاه زائران کربلای معلی نامی آشنا در کشور است در دوران دفاع مقدس نیز یکی از اوردگاه‌های اصلی رزمندگان اسلام در مقابل تجاوز ارتش بعثی بود به نحوی که چهار بار توسط دشمن اشغال و با همت رزمندگان آزاد شد.

۱۰ تیرماه مصادف با آغاز عملیات کربلای یک و آزادسازی شهر همیشه سرافراز و قهرمان مهران در سال ۱۳۶۵ از اشغال نیروهای رژیم بعث عراق است که تا همیشه دلاورمردی ها و رشادت‌ها رزمندگان اسلام را یدک می‌کشد.

انتهای پیام
captcha