برگزاری مسابقه تفسیر سوره «حجرات» ویژه طلاب و روحانیون کردستان
کد خبر: 3907836
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

برگزاری مسابقه تفسیر سوره «حجرات» ویژه طلاب و روحانیون کردستان

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری مسابقه تفسیر سوره «حجرات» ویژه طلاب و روحانیون در ۲۶ تیرماه خبر داد.

حجت‌الاسلام شهسواری، معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، در گفت‎وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مسابقه تفسیر سوره «حجرات» ویژه طلاب و روحانیون در 26 تیرماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منابع این مسابقه قرآنی «مجمع‌ البیان» و «تفسیر بیضاوی» است، افزود: فایل پیوستی تفاسیر «مجمع‌ البیان» و «تفسیر بیضاوی» در اختیار طلاب و روحانیون سطح استان کردستان قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اعلام اینکه این مسابقه به همت معاونت فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار می‌شود، بیان کرد: یک هفته قبل از مهلت مقرر، سؤالات برای پاسخگویی بر روی سایت مرکز بزرگ اسلامی قرار می‌گیرد که در پایان به قید قرعه از نفرات برگزیده تجلیل می‌شود.

وی با تأکید بر بهره‌گیری از رویکرد اجتماعی در تفسیر قرآن کریم اعلام کرد: ما باید تلاش کنیم تا قرآن به کتاب زندگی انسان‌ها تبدیل شود و مردم باید برای رفع تمام مسائل و مشکلات زندگیشان به قرآن رجوع کنند.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با تأکید بر اینکه بخش عمده مشکلات امروز جامعه ما نتیجه دور شدن از ارزش‌ها و مبانی دینی و قرآنی است، بیان کرد: استوار شدن زندگی بر قرآن، ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جامعه را می‌خشکاند.

وی به اهداف برگزاری این مسابقه قرآنی اشاره کرد و یادآور شد: ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن کریم از مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقه تفسیر، ترجمه و مفهوم شناسی سوره مبارکه «حجرات» است.

انتهای پیام
captcha