مدیران بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه خود نظارت کنند
کد خبر: 3907874
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶

مدیران بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه خود نظارت کنند

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: اگر فردی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه است باید برخورد لازم با فرد صورت بگیرد و مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به رعایت پروتکل‌ها در مجموعه تحت امر خود نظارت کافی را داشته باشند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال‌وبختیاری، ۱۰ تیرماه در ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا ویروس با بیان اینکه حفظ سلامت مردم اولویت اصلی ما در کنار سایر موضوعات مانند مسائل اقتصادی است، اظهار کرد: مدیریت در مسئله مبارزه با کرونا دارای اهمیت بالایی است، باید با کمترین هزینه بیش‌ترین تأثیر را در بحث مقابله با این ویروس داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه رفتار کرونا ویروس قابل پیش‌بینی نیست، گفت: خوشبختانه در ماه‌های ابتدایی شیوع این ویروس در کشور با مدیریت صورت گرفته آمار ابتلا و مرگ و میر در این استان نسبت به سایر استان‌ها بسیار کم بود، اما متأسفانه شاهد افزایش آمار مبتلایان به این ویروس هستیم.

وی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به انجام پروتکل‌های بهداشتی در زیرمجموعه خود بی‌توجه شده‌اند، بیان کرد: اگر فردی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه است باید برخورد لازم با فرد صورت بگیرد و مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به رعایت پروتکل‌ها در مجموعه تحت امر خود نظارت کافی را داشته باشند.

عباسی با تأکید بر تقویت گشت‌های بازرسی از اصناف و ادارات برای رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده تخلف و تکرار آن واحد صنفی پلمب شود، امروز مهم‌ترین وظیفه ما نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در حیطه فعالیت خود است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر مدیری نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در مجموعه تحت امر خود بی‌توجه باشد این فرد به تخلفات اداری یا دستگاه قضایی معرفی می‌شود، مدیران می‌توانند از اختیارات قانونی خود در اعطای مرخصی، دورکاری و کاهش نیرو در صورت درگیری مجموعه با کرونا ویروس استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک در فضاهای سرپوشیده الزامی است، یادآور شد: مسئولان به صورت مستمر در برنامه‌های اطلاع‌رسانی رسانه ملی شرکت کنند و مردم را از خطرات عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی آگاه تا مردم آن‌ها را در اجرای سیاست‌ها همراهی کنند.

عباسی از لغو تمامی همایش‌ها، گردهمایی‌ها و جلسات تودیع و معارفه مدیران دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: برگزاری هرگونه اجتماع ممنوع است و مراکز تفریحی و توریستی نیز باید محدود شود، همچنین برپایی هرگونه چادر در فضاهای سبز و بوستان‌ها نیز  ممنوع است و شهرداری وظیفه نظارت بر این مسئله را دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص تجمعات مردم در آرامستان‌ها، تصریح کرد: تجمع در مراسم کفن و دفن اموات نباید بیش‌تر از ۱۰ نفر باشد، همچنین چاپخانه‌ها مجاز نیستند زمان و مکان برگزاری مراسم تحریم را در اعلامیه اموات قید کنند.

وی در خصوص مشکلات به وجود آمده برای واحدهای صنفی به علت مشکلات اقتصادی، عنوان کرد: مشکلات حدود ۱۰ واحد صنفی مهم جهت بررسی در دستور کار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha