استفاده همگانی از ماسک ساده‌ترین راه مقابله با کرونا است
کد خبر: 3907877
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

استفاده همگانی از ماسک ساده‌ترین راه مقابله با کرونا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد استفاده همگانی از ماسک را یکی از ساده‌ترین و عملی‌ترین راه‌های مقابله با کرونا ویروس عنوان کرد و گفت: استفاده 90 درصدی از ماسک حدود 90 درصد از انتشار ویروس جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، ۱۰ تیرماه در ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا ویروس با بیان اینکه بیش از 4 ماه است که درگیر کرونا ویروس هستیم، اظهار کرد: خوشبختانه با همراهی مردم پیک اول کرونا را در استان با کمترین عوارض پشت سر گذاشتیم، بسیاری از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند اما عده‌ای اندک توجه چندانی به رعایت پروتکل‌ها نداشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: نباید اجازه دهیم عده کثیری از مردم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند خسته شوند و این وظیفه مسئولان است تا از عملکرد موفق این عده کثیر در کنترل کرونا صیانت کنند و اجازه ندهند تا بی‌توجهی عده‌ای محدود موجب طولانی شدن روند ابتلا به این ویروس شود.

وی با اشاره به اینکه عوارض پیک دوم کرونا بیش‌تر از پیک اول در چهارمحال و بختیاری است، گفت: کمبود نیرو و تجهیزات نگرانی ما در را بحث مقابله و مبارزه با کرونا ویروس افزایش داده است.

شیرانی استفاده همگانی از ماسک را یکی از ساده‌ترین و عملی‌ترین راه‌های مقابله با کرونا ویروس عنوان کرد و یادآور شد: استفاده 90 درصدی از ماسک حدود 90 درصد از انتشار ویروس جلوگیری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه نزدیک به 104 پروتکل برای بازگشایی اصناف تعریف شد، بیان کرد: اما متأسفانه این پروتکل‌ها به خوبی اجرا نمی‌شود و نظارت بر اجرای پروتکل‌ها باید تشدید شود.

وی تأکید کرد: درخواست اصلی دانشگاه علوم پزشکی این است که برگزاری مراسمات عزا، عروسی و مهمانی حداقل تا 3 هفته ممنوع و آرایشگاه‌های زنانه و مراکز پرخطر بسته شود.

شیرانی با بیان اینکه برنامه‌ای با جهاددانشگاهی برای جایگزینی مراسمات کهن مانند مراسمات ختم در شرایط فعلی در حال طراحی است، بیان کرد: باید مراسمات و باورهای دیرینه ما باتوجه به شرایط فعلی تغییر کند و این کار نیازمند یک برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت است.

در ادامه سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از اجرای طرح "هرخانه یک پایگاه سلامت" خبر داد و اظهار کرد: این طرح هم زمان با سراسر کشور از 15 تیرماه در چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود، در این طرح یکی از اعضای علاقه‌مند در هر خانواده آموزش‌های مربوط با مقابله و پیشگری از کرونا را دریافت و به خانواده منتقل می‌کند.

وی تأکید کرد: برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی نیازمند تیم‌های نظارتی تخصصی هستیم، در مرحله اول روسای اتحادیه‌های اصناف باید بر اجرای این پروتکل‌ها نظارت کنند.

انتهای پیام
captcha