ماسک بهترین وسیله برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است
کد خبر: 3907887
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

ماسک بهترین وسیله برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، گفت: ماسک بهترین وسیله برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است و تنها راهی است که تاکنون ثابت شده که می‌تواند از شیوع این بیماری در سطح گسترده جلوگیری کند.

ماسک بهترین وسیله برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا استبه گزارش ایکنا از اردبیل، شهرام حبیب زاده، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، دهم تیر ماه، در جمع تعدادی از خبرنگاران گفت: ماسک بهترین وسیله برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است و تنها راهی است که تاکنون ثابت شده که می‌تواند از شیوع این بیماری در سطح گسترده جلوگیری کند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، تصریح کرد: توصیه رئیس جمهور و مقام عالی بهداشت نیز مبنی برای استفاده همگانی از ماسک باید مورد توجه عموم مردم قرار گیرد و رعایت این مسئله می‌تواند بسیاری از مشکلات پیش رو در خصوص شیوع این بیماری را کاهش دهد.
وی تاکید کرد: فاصله گذاری اجتماعی به تنهایی نمی‌تواند بار پیشگیری از شیوع این بیماری را رفع کند و باید با استفاده همگانی از ماسک راه‌های جلوگیری از شیوع بیماری کرونا را افزایش دهیم تا شاهد کاهش مبتلایان و جان باختگان این بیماری در کشور باشیم.
حبیب زاده اظهار کرد: برای مبارزه با این ویروس باید همت همگانی و بسیج عمومی داشته باشیم تا جان بسیاری از هموطنان را نجات دهیم، زیرا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی راه شیوع این بیماری را کاهش می‌دهیم.
وی خاطر نشان کرد: رعایت کوچکترین مسئله بهداشت فردی باعث کاهش شیوع بیماری کرونا در بین افراد جامعه می‌شود و باید به این مسائل توجه بیشتری شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: پیشگیری بهتر از درمان است و آحاد مردم جامعه باید پیش از ابتلا به بیماری در خصوص رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی دقت نظر بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha