تفاوت فرهنگ‌ها توسعه و پیشرفت را به ارمغان می‌آورد
کد خبر: 3908180
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

تفاوت فرهنگ‌ها توسعه و پیشرفت را به ارمغان می‌آورد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: همزیستی مسالمت‌آمیز در آذربایجان‌غربی و تفاوت فرهنگ‌ها در این استان همیشه زمینه پیشرفت و توسعه را فراهم کرده است.

تفاوت فرهنگ‌ها توسعه و پیشرفت را به ارمغان می‌آوردبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، ۱۱ تیر در دیدار با کاروان خادمیاران رضوی در ارومیه با اشاره به اینکه اقوام و مذاهب مختلفی در استان زندگی می‌کنند، اظهار کرد: همزیستی مسالمت‌آمیز در آذربایجان‌غربی به گونه‌ای بوده که هیچ اختلافی در بین اقوام و فرهنگ‌های مختلف در طول سال‌ها در این استان مشاهده نشده و همین تفاوت فرهنگ‌ها نیز زمینه پیشرفت و توسعه را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی تعدادی از کوته‌فکران خواستند با سوءاستفاده از همین تنوع قومیتی و مذهبی استان زمینه نفاق را ایجاد کنند، افزود: اما همدلی و اتحاد مردم استان هرگز اجازه نداد تا آنها نقشه‌های شوم خویش را عملیاتی کنند و از این طریق به جمهوری اسلامی ضربه بزنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان، ترکیه و عراق عنوان کرد: همین هم‌مرزی با این سه کشور نیز به تنوع بیشتر قومیت‌ها و مذاهب در آذربایجان‌غربی افزوده است.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تولد امام رضا(ع) تصریح کرد: شیعه و سنی به این امام بزرگوار ارادت داشته و هر ساله کاروان‌های زیادی برای زیارت شاه خراسان به مشهد مقدس سفر می‌کنند که این موضوع نیز، نمونه‌ای از اتحاد و همدلی مردم ایران و آذربایجان‌غربی با وجود افکار و فرهنگ‌های مختلف است.

مصطفوی با اشاره به اینکه فرهنگ رضوی مردم را اینگونه دور یکدیگر جمع می‌کند، خاطرنشان کرد: در فرهنگ رضوی، امام رضا(ع) ضامن یک آهو می‌شود و افراد با هر گرایشی و آیینی اعم از مسلمان و غیرمسلمان را با مهربانی به پابوسی قبول می‌کند و همین موضوع نشان می‌دهد که انسانیت بالاتر از فرهنگ، دین و مذهب است و باید به تفاوت‌های یکدیگر احترام قائل شد.

انتهای پیام
captcha