کسب رتبه دوم رشد سوادآموزی از سوی آذربایجان غربی
کد خبر: 3908329
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

کسب رتبه دوم رشد سوادآموزی از سوی آذربایجان غربی

معاون اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: این استان رتبه دوم رشد سوادآموزی را در سال گذشته در سطح کشور کسب کرده است.

آذربایجان‌غربی رتبه دوم بیشترین رشد سوادآموزی را در کشور داردبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، ۱۲ تیرماه، نخستین نشست ستاد پشتیبانی سواد‌آموزی استان به ریاست علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه در سالن جلسات استانداری در ارومیه برگزار شد.

مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست با بیان اینکه هر چقدر سواد افراد جامعه افزایش یابد به همان میزان آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که در استان انجام شده است یادگیری علم و دانش در آذربایجا‌غربی نهادینه شده و امید است که در سال‌های آتی بی‌سوادی در این استان به‌طور کامل ریشه‌کن شود.

وی با بیان اینکه باسواد شدن همه افراد ساکن در استان یک خیال و آرزویی غیرممکن نیست، افزود: برای رسیدن به این هدف باید برنامه‌ریزی کرد و با اراده و جدیت این برنامه‌ها را عملیاتی کرد.

مصطفوی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف اداره‌کل آموزش و پرورش استان وظیفه خطیری برعهده دارد، ادامه داد: در این مسیر بدون شک این اداره‌کل به تنهایی نمی‌تواند موفق باشد بلکه باید سایر دستگاه‌ها نیز در حیطه وظایف خود به این اداره‌کل کمک کنند.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات برای ریشه‌کنی بی‌سوادی شناسایی افراد بی‌سواد است، گفت: برای انجام این کار می‌توان از ظرفیت دفاتر تسهیلگری به خوبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی رتبه دوم رشد سوادآموزی را در سال گذشته در سطح کشور کسب کرده است، تصریح کرد: همچنین در سال گذشته آذربایجان‌غربی از نظر تعداد برگزاری کلاس‌های سوادآموزی میان استان‌های کشور رتبه چهارم را به دست آورد.

وجود ۱۷۳۰ بی‌سواد بین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد

عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: در سال گذشته یک هزار و ۷۳۰ نفر بی‌سواد تحت پوشش کمیته قرار داشتند که از این تعداد ۲۲۸ نفر بین ۱۰ تا ۴۹ سال سن داشتند و از میان آن‌ها ۱۷۷ نفر با شرکت در کلاس‌های نهضت سوادآموزی، سواد نوشتن و خواندن را آموختند.

وی اظهار کرد: در میان مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ۱۳ هزار و ۶۵۰ نفر دانش‌آموز هستند که از این تعداد در سال گذشته ۴۹۰ نفر ترک تحصیل کردند که با تلاش‌های کمیته امداد ۷۵ نفر دوباره به اقدام به ادامه تحصیل کردند و بقیه نیز که تمایلی به درس خواندن نداشتند به مراکز کاریابی و اشتغال‌زایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه ریشه اغلب بی‌سوادی‌ها به فقر و نداری برمی‌گردد، تصریح کرد: از آنجایی که افراد تحت پوشش کمیته امداد از نظر درآمدی در سطح پایینی قرار دارند؛ بنابراین نرخ بی‌سوادی بین این افراد بیش از سایر اقشار جامعه است.

انتهای پیام
captcha