رسانه‌ها برای مقابله با کرونا به کمک مسئولان بشتابند
کد خبر: 3908341
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

رسانه‌ها برای مقابله با کرونا به کمک مسئولان بشتابند

معاون استاندار آذربایجان‌غربی گفت: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی درست و به موقع و افزایش آگاهی مردم، مسئولان را در مقابله با کرونا یاری کنند.

رسانه‌ها برای مقابله با کرونا به کمک مسئولان بشتابند

به گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، ۱۲ تیر، بیستمین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان در سال جلسات استانداری آذربایجان‌غربی، به ریاست علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد که وضعیت وخیم استان در مقابله با کرونا و شیوع گسترده این بیماری محور اصلی بحث‌ها بود.

علی مصطفوی، معاون استاندار در این نشست با بیان اینکه وخیم‌تر شدن شرایط کرونایی استان اجرای دوباره محدودیت‌های کرونایی را می‌طلبد، اظهار کرد: برای اجرای محدودیت‌های دوباره پیشنهاداتی به وزارت بهداشت ارائه شده است که در صورت موافقت محدودیت‌ها در سطح استان اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها در صورت تصویب از ۱۳ تیر در سطح استان آغاز می‌شود، افزود: آذربایجا‌ن‌غربی از ابتدای شیوع کرونا در استان از نظر مقابله با این بیماری وضعیت بهتری نسبت به خردادماه داشت به طوری که تا اواسط خردادماه آمار فوتی‌های کرونا در استان روزانه زیر ۶ نفر بود که بعدها این آمار به ۱۹ نفر در روز افزایش یافت.

وی با بیان اینکه خطر کرونا بسیار جدی است، گفت: مردم برای مقابله با این بیماری باید فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و مانند ایام تعطیلات نوروزی، ماندن در خانه بهترین راهکار برای مقابله با این بیماری است.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه عادی‌انگاری و بی‌تفاوتی پاشنه آشیل این بیماری است، تصریح کرد: همه باید توجه داشته باشند تا زمانی که واکسنی برای کرونا پیدا نشود چاره‌ای جز زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در مقابله با این بیماری اصحاب رسانه نقش مهمی دارند، بیان کرد: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی درست و به موقع و افزایش آگاهی مردم، مسئولان را در مقابله با کرونا یاری کنند.

مصطفوی با بیان اینکه طبق آمارهای دانشگاه علوم پزشکی میزان ابتلا به کرونا در گروه‌های سنی مختلف، افزایش پیدا کرده است، گفت: این تصور که کرونا فقط برای افراد با بیماری‌های زمینه‌‌ای خطرناک است، تصوری کاملاً اشتباه است.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی نیز در این نشست با بیان اینکه شدت شیوع کرونا در حال حاضر به‌گونه‌ای بوده که هر فردی تجربه کرونا در خانواده و اطرافیانش را دارد، بیان کرد: همین موضوع نشان می‌دهد که مردم باید نسبت به این بیماری حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه تبلیغات و اطلاع‌رسانی به مردم باید متناسب با خطرات بیماری کرونا باشد، گفت: با توجه به اینکه چشم‌انداز روشنی از آینده این بیماری وجود ندارد از هم‌اکنون باید به نوعی فرهنگ‌سازی شود که مردم برای سازگاری بلندمدت با کرونا آماده شوند.

وی با بیان اینکه اجرای محدودیت‌های کرونایی و راهکارهای دیگر، نسخه مقطعی برای مقابله با کرونا است، اظهار کرد: مردم باید به این باور برسند که زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تا زمان کشف واکسن باید جدی بگیرند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی با درخواست از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی در مورد خطرات بیماری کرونا گفت: رسانه‌ها با استفاده از ظرفیت خود مکان‌‌هایی را که باعث به وجود آمدن تجمع می‌شود را شناسایی و به مسئولان مربوطه گزارش دهند.

احتمال بالا رفتن خطر مرگ برای بیماران کرونایی زیر دستگاه ونتیلاتور

علی‌احمد آقاپور، مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی نیز در این نشست با بیان اینکه همه دستگاه‌های ونتیلاتور سطح استان فعال هستند، اظهار کرد: از آنجایی که احتمال خطر فوت بیماران کرونایی زیر این دستگاه بسیار زیاد است ما به هیچ وجه علاقه‌ای نداریم که هیچ کسی زیر این دستگاه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه بیمار کرونایی که زیر دستگاه ونتیلاتور قرار می‌گیرد احتمال نجاتش بسیار پایین است، تصریح کرد: باید گفت که برخلاف روزهای اول، در حال حاضر وضعیت بیماران کرونایی بسیار حاد شده و جوانان نیز درگیر این بیماری شده‌اند.

آقاپور با اشاره به اینکه تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های استان افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر بیمارستان طالقانی ارومیه پذیرشی ندارد تا تخت‌های خالی برای بیماران ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha