تولید ۱۸۰ هزار ماسک به همت خادمان بقاع متبرکه خراسان‌شمالی
کد خبر: 3908413
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷

تولید ۱۸۰ هزار ماسک به همت خادمان بقاع متبرکه خراسان‌شمالی

معاون فرهنگی‌ و اجتماعی اوقاف‌‍ و امور خیریه خراسان شمالی از تولید ۱۸۰ هزار ماسک به همت خادمان بقاع متبرکه و در راستای مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

تولید 180 هزار ماسک به همت خادمان بقاع متبرکه خراسان شمالیحجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، معاون فرهنگی‌ و اجتماعی اوقاف‌‍ و امور خیریه خراسان‌شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه از اسفندماه سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمام فعالان فرهنگی و مذهبی برای مقابله با این ویروس دست به کار شدند، افزود: خادمان بقاع متبرکه هم با تولید ۱۸۰ هزار ماسک در کارگاه‌های تولیدی مستقر در امامزادگان سطح استان در این راستا تلاش کردند.

وی با اشاره به فعالیت 7 کارگاه تولید ماسک در بقاع متبرکه، اظهار کرد: 2 کارگاه با همکاری سپاه راه‌اندازی شده بود و 5 کارگاه به صورت مستقل که در نهایت ماسک‌های تولیدی بین نیازمندان توزیع می‌شد.

صفری ضدعفونی بقاع امام‌زادگان به ویژه در ایام ماه رمضان و شب‌های قدر طی دو نوبت و با توزیع 5 هزار لیتر مواد ضدعفونی را از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه معرفی کرد و افزود: در رزمایش مواسات هم موفق به توزیع دوهزار بسته غذایی بین مردم شدیم.

وی به آزادی سه زندانی جرائم غیرعمد با همکاری مراکز افق اشاره کرد و گفت: با کمک خیران تعدادی لباس و پوشاک هم تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

صفری همچنین با اشاره به روز بزرگداشت بقاع متبرکه در پنجم ذی‌القعده و همزمان با پنجمین روز از دهه کرامت، از راه‌اندازی ۴۰ کانال در فضای مجازی ویژه امامزادگان خبر داد و افزود: در این کانال‌ها اطلاعات مرتبط با هر یک از بقاع متبرکه منتشر می‌شود.

وی با اشاره به تعطیلی بقاع متبرکه در ایام کرونا از صدور کارت‌های مخصوص واریز نذورات مردم خبر داد و گفت: برای امامزادگانی که دارای درآمد بودند شماره کارت‌هایی اختصاص یافته که مردم می‌توانند وجوه نذری خود را در چهار حوزه عمرانی، مدیریتی، فرهنگی و مذهبی به این شماره کارت‌ها واریز کنند که تا کنون برای ۴۰ امامزاده کارت صادر شده است.

صفری همچنین در تشریح برنامه‌های دهه کرامت از اجرای طرح «نسیم کرامت» خبر داد و گفت: این برنامه در قالب برنامه زنده تلویزیونی و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و تجلیل از خیران و هیئت امنای فعال بقاع متبرکه بدون حضور جمعیت برگزار خواهد شد.

وی تجلیل از مدافعان سلامت، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و تشکیل حلقه صالحین در امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: شب شعر کرامت هم طی ۱۰ روز با حضور عموم مردم و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، با همکاری حوزه هنری در بقاع متبرکه شاخص از جمله امامزادگان سیدعباس(ع) بجنورد، حمزه رضا (ع) شیروان و سیدجعفر(ع) اسفراین اجرا می‌شود.

صفری به تشکیل ۲۰ گروه فرهنگی در بجنورد اشاره کرد و گفت: این گروه با هدف ترویج فرهنگ عفاف‌ و حجاب در قالب کاروان فرهنگی با حضور در سطح شهر بجنورد، به دختران جوان یک جلد کتاب به همراه یک شاخه گُل اهدا می‌کند.

معاون فرهنگی‌ و اجتماعی اوقاف‌ خراسان شمالی، توزیع 4000 بسته تبرکی و هزار بسته غذایی بین نیازمندان و محرومان را از دیگر برنامه‌ها به مناسبت دهه کرامت نام برد.

انتهای پیام
captcha