سند تحول فرهنگ قرآنی کردستان بروزرسانی می‌شود
کد خبر: 3908513
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

سند تحول فرهنگ قرآنی کردستان بروزرسانی می‌شود

مسئول امور قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از بروزرسانی سند تحول فرهنگ قرآنی استان کردستان با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی قرآن خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول امور قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان کردستان تاکنون ۲۷ جلسه برگزار کرده است.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در درون شورای فرهنگ عمومی در سال جاری از تدابیر ارزشمند این معاونت بوده که این اقدام ارزشمند می‌تواند زمینه‌ توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی استان‌ها را فراهم کند.

گلباغی بیان کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی سه کمیسیون شامل کمیسیون تخصصی آموزش عمومی، کمیسیون آموزش عالی و کمیسیون تبلیغ و ترویج دارد که مسئولیت کمیسیون ترویج برعهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان است.

وی به فعالیت‌های کمیسیون تبلیغ و ترویج اشاره و اعلام کرد: این کمسیون داری شش کارگروه تخصصی بوده که فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی فرهنگ قرآنی در استان را برعهده دارند.

تخصیص 49 درصد اعتبارات قرآنی به کمیسیون آموزش عمومی

گلباغی بیان کرد: 49 درصد اعتبارات بخش قرآنی به کمیسیون آموزش عمومی اختصاص می‌یابد که آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت‌های این کمیسیون قرآنی را برعهده دارند.

وی مأموریت اصلی شورا را تدوین سند تحول فرهنگ قرآنی استان دانست و افزود: این سند از سال 96 تدوین شده که برای تحول فرهنگ قرآنی استان باید بروزرسانی شود و برنامه‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید توسط کمیسیون‌های تخصصی پیگیری شود تا بتوان به اهداف این کمیسیون‌ها برسیم.

گلباغی مأموریت دیگر شورای توسعه قرآنی را عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: جلسات تخصصی این مهم نیز در حال شکل‌گیری است تا کارگاه‌های آموزشی با موضوع «بیانیه گام دوم انقلاب» برای مخاطبان تدوین شود.

وی با اشاره به اجرای طرح «حفظ موضوعی قرآن کریم» در استان کردستان اعلام کرد: این طرح قرآنی به منظور ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه پیش خواهد رفت.

گلباغی با بیان اینکه از سال ۹۳ هیچ مؤسسه قرآنی ثبت نشده بود، یادآور شد: تاکنون مجوز ۱۴ مؤسسه قرآنی صادر شده و ثبت هفت مؤسسه نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام
captcha