مجوز کانون‌های مساجد البرز الکترونیکی صادر می‌شود
کد خبر: 3908558
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶

مجوز کانون‌های مساجد البرز الکترونیکی صادر می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از آغاز فرآیند صدور الکترونیکی مجوز فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از امروز، ۱۴ تیرماه در استان خبر داد.

مجوز کانون‌های مساجد البرز الکترونیکی صادر می‌شود

ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: فرآیند صدور مجوز فعالیت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور به برکت ولادت امام رضا(علیه السلام) از امروز، ۱۴ تیرماه در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.
وی افزود: بر اساس اساسنامه جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور 600 کانون موجود در سطح استان البرز صاحب مجوز جدید به صورت الکترونیکی می‌شوند.
مدیرکل ارشاد البرز بیان کرد: بر این اساس مدیران کانون‎های فرهنگی ـ هنری می‌توانند با مراجعه به بخش کاربری کانون به نشانی «پرتال بچه‌های مسجد» نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.
وی با اشاره به فعالیت سامانه بچه‌های مسجد در البرز، عنوان کرد: طرح ثبت‌نام در سامانه بچه‌های مسجد از اوایل مهرماه سال گذشته آغاز و تا ۲۵ دی‌ماه ادامه داشت.
مقدم با اشاره به اینکه تمام 600 کانون البرز در این سامانه ثبت‌نام شده‌اند، اعلام کرد: یکپارچه‌سازی اطلاعات در سطوح مختلف، بررسی و ارزیابی کمی و کیفی خدمات و وضعیت موجود کانون‌ها، تقویت و تسهیل ارتباط بین کانون‌ها، دبیرخانه‌ها و ستاد در مناطق مختلف کشور، ایجاد شبکه اطلاع‌رسانی و ارتباطی بین کانونی، آشنایی کانون‌ها با فعالیت‌های خدماتی و دریافت خدمات از یکدیگر، شفاف‌سازی فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری و اجتماعی، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی باهدف تخصصی کردن بخش‌های کانونی و بهینه‌سازی کیفیت ارائه خدمات در کانون‌های مساجد از جمله اهداف سامانه بچه‌های مسجد است.
وی با بيان اينکه البرز دارای ظرفيت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری دينی و مذهبی است که بايد تقويت آن مدنظر مسئولان قرار گيرد، عنوان کرد: برای توسعه اين فعاليت‌ها می‌توان از ظرفيت کانون‌های مساجد بهره گرفت.
این مسئول یادآور شد: در استان البرز استعدادهای خاصی در همه زمینه‌های قرآنی و فرهنگی و هنری وجود دارد که شرایط و زمینه بروز و ظهور این استعدادها را برای همه فعالان عرصه فرهنگی و قرآنی فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha