ابلاغ محدودیت و ممنوعیت‌های کرونایی در کرمانشاه
کد خبر: 3908611
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

ابلاغ محدودیت و ممنوعیت‌های کرونایی در کرمانشاه

با توجه به لزوم همکاری مردم برای قطع زنجیره کرونا محدودیت و ممنوعیت‌های از سوی ستاد ملی کرونا در استان کرمانشاه ابلاغ شد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، با شروع موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در سطح کشور و استان کرمانشاه آمار ابتلا و فوت ناشی از این ویروس سیر صعودی یافته و همچون ماه‌های اسفند و فروردین وضعیت مناطق مختلف بحرانی شده است، از این روی در استان کرمانشاه به سبب آغاز موج دوم ابتلا به ویروس کووید 19 و تأکید بر لزوم همکاری مردم برای قطع زنجیره بیماری محدودیت و ممنوعیت‌هایی از سوی ستاد ملی کرونا در این استان ابلاغ شد. در استان کرمانشاه فرمانداران 12 شهرستان از 14 شهرستان که در وضعیت قرمز قرار دارند موظفند تا موارد ابلاغی را به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

براساس یاد شده و برمبنای اعلام ستاد ملی کرونا؛ زدن ماسک در تمامی مکان‌های ارائه خدمات خصوصی و دولتی ضروری است و ارائه خدمات به مراجعان منوط به زدن ماسک خواهد بود و سازمان صمت بر الزام استفاده از ماسک توسط مغازه‌داران نظارت می‌کند و مشتریان باید در هنگام مراجعه ماسک داشته باشند.

با توجه به الزام زدن ماسک و حضور در جامعه نظارت بر ورودی پارک‌ها توسط شهرداری‌ها در همه شهرستان‌ها انجام شده تا از حضور افراد فاقد ماسک جلوگیری شود.

اتوبوسرانی و تاکسیرانی حق ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک را ندارند.

برگزاری مراسم مذهبی، همایش‌های فرهنگی و سخنرانی‌ها ممنوع است و فعالیت تمامی تالارهای عروسی تا یک هفته تعطیل اعلام شده و آرامستان‌ها همچنان تعطیل است.

رستوران‌ها با 50 درصد ظرفیت می‌توانند فعالیت داشته باشند همچنین جلسات اداری از ابتدای هفته کاهش یافته و سایر نشست‌ها به شیوه ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود و مدیران کل موظف هستند شرایط دورکاری را برای کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای یا علائم کرونا فراهم کنند.

برگزاری آزمون به شیوه حضوری در تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی ممنوع است و باشگاه‌های ورزشی در تمامی رشته‌ها تا هفته آینده تعطیل خواهد بود.

دفاتر پیشخوان الکترونیک با ابلاغ پروتکل دانشگاه علوم پزشکی باید فعالیت کنند و ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها هستند.

مطب پزشکان و داروخانه‌ها موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ارائه خدمات به مردم در صورت استفاده از ماسک خواهد بود.

براساس این گزارش، محدودیت و ممنوعیت‌های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا در استان کرمانشاه ابلاغ شده و تا کاهش روند ابتلا به بیماری در استان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha