برگزاری مراسم عروسی و ترحیم در شرایط شیوع کرونا جرم است
کد خبر: 3908636
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
هشدار دادستان زنجان به مردم؛

برگزاری مراسم عروسی و ترحیم در شرایط شیوع کرونا جرم است

دادستان استان زنجان گفت: برگزاری اجتماعات از جمله مراسم عروسی و ترحیم که زمینه شیوع ویروس کرونا را فراهم می‌کند، حتی در روستاها جرم محسوب می‌شود.

برگزاری مراسم عروسی و ترحیم در شرایط شیوع کرونا جرم استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محسن کرمی، دادستان استان زنجان، 14 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان زنجان از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت هشدار قرار گرفته و بنا بر اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، علت افزایش شمار بیماران مبتلا به کووید 19 برگزاری مراسم عروسی و ترحیم است.

وی با تأکید بر نظارت به منظور جلوگیری از مراسم تجمعی، به‌ویژه آیین‌های عروسی و عزا ابراز کرد: مردم باید علاوه بر حفظ سلامت خود به سلامت دیگران نیز بیندیشند و زمینه گسترش کروناویروس را فراهم نکنند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وظیفه شرعی، اجتماعی و قانونی است.

دادستان استان زنجان با اشاره به گزارش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر برگزاری جشن‌های عروسی در شهرها و روستاها بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی ادامه داد: در یکی از روستاها، همین بی‌توجهی‌ها منجر به ابتلای ده‌ها نفر شد که سه نفر از افراد مقصر تحت تعقیب قرار گرفته و دستور احضار آنها صادر شده که این امر صرفاً در جهت حفظ سلامتی مردم است.

وی تصریح کرد: برگزاری اجتماعات از جمله مراسم عروسی و ترحیم حتی در روستاها که زمینه شیوع ویروس کرونا را فراهم می‌کند، جرم محسوب می‌شود، بنابرین هشدار می‌دهیم در صورت گزارش دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر برگزاری این قبیل مراسم، در هر نقطه استان برابر قانون اقدام و برخورد خواهد شد.

کرمی تأکید کرد: در شرایط فعلی استان و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، انتظار این است که مردم همراهی و همکاری لازم را در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با دانشگاه علوم پزشکی و ستاد ملی مبارزه با کرونا استان داشته باشند.

انتهای پیام
captcha