مدارس خراسان شمالی با کمبود امام جماعت مواجه هستند
کد خبر: 3908678
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

مدارس خراسان شمالی با کمبود امام جماعت مواجه هستند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: مدارس استان با کمبود امام جماعت برای برگزاری نماز جماعت، مواجه است و حدود ۱۰۰۰ مدرسه استان امام جماعت ندارند.

مدارس خراسان شمالی با کمبود امام جماعت مواجه هستندمحمد اکرامی‌فر، معاون پرورشی‌ و فرهنگی آموزش‌ و پرورش، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت 2000 مدرسه در استان گفت: در حال حاضر حدود 300 مشاور مذهبی و امام جماعت در مدارس استان حضور دارند و در برخی از روستاها که دارای خانه عالم هستند از ظرفیت روحانیون آنجا استفاده می‌شود، اما این آمار باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ارتباط دانش‌آموزان نیز با مشاوران مذهبی و امام جماعت مدارس بسیار خوب است، ادامه داد: استقبال از سوی دانش‌آموزان بسیار خوب است و از همین جهت باید مشاوران مذهبی در مدارس افزایش پیدا کنند.

اکرامی‌فر با تأکید بر اینکه آموزش‌ و پرورش در این حوزه نیازمند افزایش اعتبارات است، اظهار کرد: تمام بدهی‌ها تا سال 99 پرداخت شده است، اما برای پرداخت حق‌القدم‌ها آموزش‌وپرورش نیازمند افزایش اعتبارات است و اگر این ارتباطات افزایش نداشته باشد، افزایش مشاوران مذهبی در مدارس نیز بسیار چشمگیر نخواهد بود. در سال جاری پس از بازگشایی مدارس، جلسه مشترک با سازمان تبلیغات و حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود و به طور با همکاری مناسب که در این حوزه وجود دارد، نتایج مثبتی نیز به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سال جاری از ظرفیت طلاب وظیفه نیز بیش از گذشته استفاده خواهیم کرد: در اردوهای راهیان نور نیز موظف هستیم که از ظرفیت روحانیون استفاده کنیم اما در سال جاری از این ظرفیت‌ها بیش از گذشته استفاده خواهد شد.

اکرامی‌فر با تأکید براینکه حدود هزار مدرسه در استان امام جماعت ندارند، تصریح کرد: در تمام مدارس نماز جماعت برگزار می‌شود و از ظرفیت مدیران و معلم‌های مدرسه در این زمینه استفاده می‌کنیم و امام جماعت‌های مدارس به طور تقریبی مدارس پرجمعیت را پوشش می‌دهند و برای دیگر مدارس با کمبود مواجه هستیم.

طرح رونق‌بخشی نماز مدارس

حجت‌الاسلام رضا احمدی‌فر، مدیرستاد اقامه نماز خراسان شمالی، در ادامه در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به طرح رونق‌بخشی نماز مدارس استان، بیان کرد: در سال گذشته با تفاهم‌نامه منعقد شده با 85 دستگاه اداری در بجنورد، 85 مدرسه در بجنورد که فاقد امام جماعت بودند شناسایی شدند و امام جماعت ادارات ملزم شدند در مدارس حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش در پرداخت هزینه‌های امام جماعت و مشاوران مذهبی با مشکل مواجه است، اظهار کرد: از آن جایی که آموزش‌ و پرورش اعتبارات مناسبی در این خصوص ندارد، به دنبال حل این مشکلات با همکاری دستگاه‌های دیگر هستیم و یکی از راهکارها نیز استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها بوده است و در این تفاهم‌نامه نیز هزینه امام جماعت را دستگاه‌ها پرداخت می‌کنند.

حجت‌الاسلام احمدی‌فر در رابطه با طلاب وظیفه، بیان کرد: در شروع سال تحصیلی جدید با سپاه و دستگاه‌های نظامی تفاهم‌نامه‌ای منعقد می‌شود که از ظرفیت روحانیون این دستگاه‌ها در خصوص رونق بخشی  نماز مدارس استان استفاده شود.

انتهای پیام
captcha