موافقت کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با نام‌گذاری معابر به نام اساتید قرآنی
کد خبر: 3908786
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

موافقت کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با نام‌گذاری معابر به نام اساتید قرآنی

رئیس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران از موافقت کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با نام‌گذاری چند معبر تهران به نام اساتید قرآنی خبر داد.

معلم

سیدحسین موسوی‌بلده، رئیس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های این شورا، هماهنگی با شورای اسلامی شهر تهران و موافقت کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، مقرر شد که برخی از معابر (خیابان‌ها و میادین) به نام شش پیشکسوت قرآنی کشورمان نام‌گذاری شود.

وی افزود: اسامی مرحوم ابراهیم پورفرزیب (مولایی) مشهور به اکبرالقراء؛ مرحوم محمدتقی مروت، معروف به استادالاساتید؛ حسین صبحدل، معروف به مؤذن انقلاب؛ مرحوم ابوالشهید علی اربابی، مرحوم محمد غفاری و مرحوم سرهنگ حسن بیگلری پیشنهاد شده و موافقت‌های اولیه صورت گرفته است.

موسوی‌بلده تصریح کرد: این نام‌گذاری‌ها نیازمند سپری شدن فرایند کارشناسی، جانمایی و رأی‌گیری در جلسه شورای اسلامی شهر تهران است، اما نکته مثبت اخذ موافقت کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران است که حاصل شد.

وی با تأکید بر اینکه اصل این نامگذاری قطعی است، اظهار کرد: در نظر داریم نزدیک‌ترین خیابان، میدان یا معبر به محل زندگی این پیشکسوتان قرآنی مرحوم پس از کارشناسی و هماهنگی با شهرداری‌های مناطق تهران و انجام مکاتبات با شورای نام‌گذاری، به نام این معلمان قرآن مزین شود تا ضمن گرامیداشت یاد این بزرگان، زمینه‌ای برای ترویج فرهنگ قرآنی شود.

انتهای پیام
captcha