اعلام برنامه‌های اداره ارشاد خراسان‌شمالی همزمان با هفته عفاف و حجاب
کد خبر: 3908792
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

اعلام برنامه‌های اداره ارشاد خراسان‌شمالی همزمان با هفته عفاف و حجاب

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برنامه‌های هفته عفاف و حجاب این اداره کل را تشریح کرد.

برنامه‌های هفته عفاف‌وحجاب اداره کل فرهنگ‌وارشاد اسلامی خراسان شمالی اعلام شدبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ابوالحسن حیدری، سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان، گفت: نمایشگاه عکس و پوستر، راه‌اندازی غرفه عفاف و حجاب و نمایشنامه خوانی از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

وی اظهار کرد: ساخت مستند و فیلم کوتاه، کتابت خوشنویسی، ساخت آهنگ و قطعه موسیقی و برگزاری جلسات و نشست‌هایی با هنرمندان در خصوص مد و لباس اسلامی از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب به شمار می‌رود.

حیدری با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌ها و باورهای دینی و مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است، گفت: نقش حکومت اسلامی در ایجاد و ترویج این باور انکارناپذیر بوده و در نگاهی عمیق‌تر، ضروری و اساسی است.

وی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تشویق جوانان و نوجوانان به رعایت عفاف و حجاب، پرداختن به مقوله عفاف و حجاب به عنوان یکی از دستورات دین مبین اسلام را از اهداف برپایی برنامه‌های این هفته برشمرد.

حیدری تأکید کرد: 21 تیرماه به نام حجاب و عفاف نام‌گذاری شده است و به همین مناسبت همچون سال‌های گذشته برنامه‌های متعدد و متنوع توسط  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha