نشست بنیاد بین‌المللی غدیر کرمان برگزار شد
کد خبر: 3908956
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

نشست بنیاد بین‌المللی غدیر کرمان برگزار شد

نشست بنیاد بین‌المللی غدیر کرمان امروز، ۱۶ تیرماه با حضور امام جمعه این استان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان امروز دوشنبه، 16 تیرماه در نشست بنیاد بین‌المللی غدیر استان کرمان با تبریک ایام ولادت امام رضا(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه سپهبد شهید قاسم سلیمانی، گفت: امیدواریم این انقلاب با توجه به تمام بدخواهانی که دارد به مأموریت سخت خود ادامه دهد و پرچم پرافتخار انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی آن حضرت ولی‌عصر(عج) برسد.

وی با بیان اینکه مسلمانان به لحاظ فقهی به‌ویژه بعد از رحلت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) دچار تفرقه شدند، افزود: بحث امامت یک بحث جدی در ادامه نبوت است که از غدیر آغاز شده است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه عید غدیر جایگاه ویژه‌ای دارد و تکمیل‌کننده دین و نعمات خداوند است، بیان کرد: در غدیر رسالت تکمیل و باب جدیدی برای اسلام باز شد. امامت و نبوت در کنار قرآن آن چیزی است که اسلام از ما خواسته است، تمام مسلمانان امامت را قبول دارند اما عده‌ای آن را اصل دین و عده‌ای فرع دین می‌دانند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه عده‌ای امامت را که از طرف خداوند تعیین می‌شود فرع می‌دانند، گفت: نگاه تشیع به امامت فوق‌العاده ویژه است و تبعیت از امام را واجب می‌داند.

وی با بیان اینکه کشور مدتی است دچار ویروس بی‌رحم کرونا شده و نحوه برگزاری برنامه‌ها تغییر کرده است، تأکید کرد: نوع تبلیغ دین نیز متفاوت شده و در برنامه‌ها باید مسائل بهداشتی را جدی گرفت.

انتهای پیام
captcha