توانبخشی مراکز قرآنی با استفاده از تکنولوژی
کد خبر: 3909105
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸

توانبخشی مراکز قرآنی با استفاده از تکنولوژی

رئیس هیئت مدیره مجمع قاریان تبریز گفت: ارائه تسهیلات بلندمدت و استفاده از تکنولوژی و اقتضائات ناشی از آن در بازیابی و توانبخشی مراکز قرآنی تأثیرگذار است.

مؤسسات قرآنی نیازمند ارئه تسهیلات بلندمدت هستندحسین قربانی، رئیس هیئت مدیره مجمع قاریان تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: ارائه تسهیلات بلندمدت و استفاده از تکنولوژی و اقتضائات ناشی از آن در بازیابی و توانبخشی مراکز قرآنی تأثیرگذار است.

وی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های مؤسسات قرآنی را به شدت متأثر کرده و متولیان این مؤسسات که بخش زیادی از درآمدشان، از دریافت شهریه‌های ماهانه قرآن‌‌آموزان تأمین می‌شد دچار آسیب جدی شده‌ و بسیاری نیز در ادامه مسیر با چالش مواجه شده‌اند و حتی از پرداخت اجاره مکان‌های خود باز‌ مانده‌اند که نیازمند حمایت هستند.

قربانی‌ ادامه داد: با توجه به شرایط به وجود آمده و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خانواده‌ها می‌توانند از ظرفیت‌های فضای مجازی برای آموزش قرآنی فرزندان خود در اوقات فراغت استفاده کنند.

نیاز به تولید محتوای مناسب

رئیس هیئت مدیره مجمع قاریان تبریز با اشاره به اینکه جذب مخاطب در دوره‌های آموزش مجازی نیاز به تولید محتوای مناسب با استفاده از فکر و اندیشه دارد، تصریح کرد: اگر یک برنامه آموزشی برای جذب و ماندگاری مخاطب پاسخگو نبود نباید تکرار شود و ضروری است مربیان خوش‌فکر باشند و از ایده‌های خوب استفاده کنیم.

وی با اینکه حمایت دولت از مؤسسات فرهنگی و قرآنی ضروری است، ادامه داد: در شرایطی که فعالیت‌های فعالان قرآنی با رکود شدید مواجه است فعالیت‌های مجازی نیز هزینه‌بر بوده و به شدت نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان استانی و کشوری هستیم. تبریز دارای مؤسسه‌های قرآنی فعال و برجسته‌ای است که برخی از آن‌ها در حوزه‌هایی مانند حفظ و قرائت در سطح ملی حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارند و از جمله مؤسسه‌های شناخته شده قرآنی کشور هستند.

قربانی گفت: طرح شناسایی استعدادهای قرآنی و طرح ملی تلاوت دو طرح سراسری و ملی هستند که مجمع قاریان تبریز مجری برگزاری این طرح‌ها در استان آذربایجان‌شرقی است. طرح شناسایی استعدادهای درخشان قرآنی از سال ۸۸ زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی شروع شده و مجمع قاریان تبریز به‌صورت فعال در اجرای این طرح مشارکت می‌کند.

رئیس هیئت مدیره مجمع قاریان تبریز، با اشاره به تعداد قرآن‌آموزان این مؤسسه افزود: 150 قرآن‌آموز در رده‌های سنی نوجوان و جوان در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین ویژگی فعالیت‌های قرآنی، گفت: اخلاص در فعالیت‌های قرآنی از مهم‌ترین ویژگی‌های فعالیت‌های قرآنی، مذهبی و متضمن اثربخشی آن‌هاست. برای خدمت به قرآن نباید کوتاهی کنیم و باید از حداکثر توان و منابع خود برای گسترش جامعیت قرآن در سطح جامعه بهره بگیریم.

کاهش تعداد قرآن‌آموزان؛ خسارت کرونا به مراکز قرآنی

این مدرس قرآن با اشاره به گرایش‌های آموزشی مجمع قاریان تبریز، ادامه داد: قرائت تحقیق، قرائت مجلسی و ترتیل‌خوانی از گرایش‌های آموزشی این مؤسسه هستند.

وی ضمن بازگو کردن مهم‌ترین خسارت کرونا به مراکز قرآنی، تأکید کرد: کاهش تعداد قرآن‌آموزان را باید مهم‌ترین خسارت کرونا به مراکز قرآنی قلمداد کنیم.

انتهای پیام
captcha