گسست نسلی، جامعه را تهدید می‌کند
کد خبر: 3909321
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

گسست نسلی، جامعه را تهدید می‌کند

استاندار آذربایجان‌شرقی‌ با بیان اینکه گسست و شکاف بین نسلی، خانواده‌های ما را تهدید می‌کند، گفت: اعضای شورای آموزش و پرورش باید برای چنین موضوعاتی، راهکار ارائه کرده و گفتمان نسل‌های مختلف جامعه را به یکدیگر نزدیک‌تر کنند.

گسست نسلی، جامعه را تهدید می‌کندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار عصر روز گذشته، 17 تیرماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه رسالت آموزش و پرورش، بزرگ و خطیر است، گفت: فعالان این حوزه، اصلی‌ترین نقش را در تربیت صحیح و آموزش بی‌نقص فرزندان جامعه عهده‌دار هستند.

وی با قدردانی از عملکرد متولیان حوزه آموزش و پرورش استان به دلیل کسب رتبه نخست در ارزیابی‌های کشوری وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های مسئول با قدرت و دقت باید به انجام وظایف خود پرداخته و از رفع ایرادها و برخی نواقص غافل نشوند.

پورمحمدی با اشاره به نقش مهم دستگاه تعلیم و تربیت در مدیریت و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، گفت: تولید کیت‌های تشخیص کرونا، دستگاه‌های ونتیلاتور و دستاوردهایی از این دست، حاکی از آموزش صحیح متخصصان داخلی توسط دلسوزان نظام آموزشی کشور است.

وی بر اهمیت نقش آموزش و پرورش در تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری نسل جدید تأکید کرد و ادامه داد: آموزش و تربیت صحیح، معضلات و مشکلات اجتماعی را به کمترین میزان ممکن کاهش می‌دهد؛ چرا که افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی در یک جامعه، دلیلی بر ضعف و نقص دستگاه آموزشی و نهادهای فرهنگی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار توجه دستگاه‌های مسئول به آموزش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی برای اقشار مختلف مردم شد و گفت: توجه ریشه‌ای به این موضوعات، باعث آشنایی مردم با حقوق خود می‌شود.

پورمحمدی با بیان اینکه گسست و شکاف بین نسلی، خانواده‌های ما را تهدید می‌کند، افزود: اعضای شورای آموزش و پرورش باید برای چنین موضوعاتی، راهکار ارائه کرده و گفتمان نسل‌های مختلف جامعه را به یکدیگر نزدیک‌تر کنند.

وی با پیشنهاد برگزاری حضوری برخی برنامه‌های اوقات فراغت توسط آموزش و پرورش در شرایط کنونی مخالفت کرد و گفت: تلاش برای حفظ مردم از گرفتار شدن به بیماری، اصلی‌ترین اولویت ماست و تا عادی شدن نسبی شرایط، باید از چنین اقداماتی پرهیز شود.

انتهای پیام
captcha