اجرای طرح «تابستانه فهما» در زنجان
کد خبر: 3909412
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

اجرای طرح «تابستانه فهما» در زنجان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از اجرای طرح «تابستانه فهما» در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت و تقویت خلاقیت در فرزندان خبر داد.

اجرای طرح «تابستانه فهما» در زنجانحجت‌الاسلام محمدنقی یارمحمدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: دانش‌آموزان در تابستان امسال با توجه به شیوع کرونا برای تفریحات بیرون از منزل و یا شرکت در کلاس‌های تابستانی با محدودیت مواجه هستند.

وی به برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: طرح «تابستانه فهما» با هدف پرورش استعدادهای بالقوه اعضای کانون‌های مساجد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان اجرا می‌شود.

این مسئول تعداد اعضا در 379 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان را 10 هزار و 308 نفر برشمرد و افزود: این کانون‌ها همواره مرکز ترویج ایثار و همدلی در محیط مسجد، خانواده و محله بوده و کارهای داوطلبانه و مردمی در آن نمود فراوانی داشته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان اوقات فراغت را فرصتی برای شکوفایی استعدادها و تقویت روحیه خلاقیت و نوآوری در فرزندان دانست و افزود: نوجوان در معرض انتخاب‌های گوناگون قرار دارند و این فعالیت‌ها باید با القای اندیشه درست برای یافتن مسیر متعالی زندگی همراه باشد.

وی با تأکید بر تقویت بنیه ایمان و معرفت در نوجوانان تصریح کرد: فرهنگ، هنر و نوآوری رویکردهای مهم طرح تابستانه فهما است و کانون‌های زمینه‌هایی را برای تولید اثر در حوزه‌های محتلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، مذهبی و سایر موارد فراهم می‌کنند.

یارمحمدی با اشاره به اینکه برنامه تابستانه فهما در سه محور کلی «شبستان فرهنگ»، «شبستان هنر» و «شبستان نوآوری» اجرا می شود، گفت: در «شبستان فرهنگ» رواق‌های(بخش) نور، کتاب، رسانه، همدلی و دانش، در «شبستان هنر» رواق‌های سرود، نمایش، فیلم، قلم و ترنج و برای «شبستان نوآوری» رواق‌های کارآفرینی و فناوری برای بچه‌های مسجد اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha