تدابیر بهداشتی اوقاف قدس برای زائران مسجدالاقصی
کد خبر: 3909528
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

تدابیر بهداشتی اوقاف قدس برای زائران مسجدالاقصی

شورای اوقاف اسلامی قدس از اتخاذ تدابیر و شیوه‌نامه‌‌های بهداشتی برای حفظ سلامت نمازگزاران و زائران مسجدالاقصی به منظور مقابله با شیوع موج دوم کرونا در سرزمین‌های فلسطینی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «الحدث»، شورای اوقاف اسلامی در شهر قدس از تدابیر و دستورالعمل‌های جدید بهداشتی برای حفظ جان نمازگزاران در مسجدالاقصی در برابر شیوع ویروس کرونا خبر داد.

این شورا چهارشنبه، 18 تیر در بیانیه‌ای اعلام کرد: نماز در داخل مسجدالاقصی در مواقع اضطراری و فقط با اقتدا به یک امام جماعت اقامه خواهد شد و از نمازگزاران خواسته می‌شود که نماز را در صحن‌های مسجد با رعایت فاصله اجتماعی اقامه کنند و تا حد امکان از سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه مسجد استفاده نکنند.

در این بیانیه از نمازگزاران و زائران مسجدالاقصی خواسته شده است که شیوه‌نامه‌های بهداشتی وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی را اعم از پوشیدن ماسک و به همراه داشتن سجاده مخصوص نماز را رعایت کنند و در غیر این صورت هرگز اجازه ورود به مسجدالاقصی و نماز گزاردن در آنجا را پیدا نخواهند کرد.

شورای اوقاف اسلامی قدس همچنین از نمازگزاران خواسته است از مکان‌های مشخصی که برای اقامه نماز در نظر گرفته شده است، استفاده کنند و به دستورات خادمان و کارکنان مسجد و کمیته‌های انتظامی به منظور حفظ سلامت همگان پایبند باشند.

در این بیانیه به شهروندان سالخورده و بیمار فلسطینی هم توصیه شده که به منظور رعایت حال خود، نمازهایشان را در خانه یا نزدیک‌ترین مسجد به محل سکونتشان اقامه کنند.

وزارت بهداشت فلسطین چهارشنبه از ثبت ابتلای جدید  475 نفر و درگذشت یک نفر دیگر  بر اثر کرونا در سرزمین‌های فلسطینی خبر داد و گفت: در مجموع تاکنون 4876 نفر به این بیماری مبتلا و 23 نفر جان باخته‌اند و 668 نفر هم از بیمارستان مرخص شده‌اند.

انتهای پیام
captcha