تشکیل شورای هماهنگی کانون‌های مساجد گرمه
کد خبر: 3909781
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

تشکیل شورای هماهنگی کانون‌های مساجد گرمه

شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان گرمه با حضور مدیران شهرستانی و نیز مدیران کانون‌های مساجد این شهرستان تشکیل شد.

کانون‌های مساجد باید در خط مقدم‌ فرهنگی باشند/ تشکیل شورای هماهنگی کانون‌های مساجد گرمهبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم تاتاری، امام جمعه گرمه، امروز 21 تیرماه، در نخستین جلسه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان، با اشاره به حدیث‌ گهرباری از امام محمدباقر(علیه السلام) اهمیت تقوا ‌و شناخت درونی خود و مدیریت بر رفتار خود را به حاضران توصیه کرد.

وی در جمع مسئولان شهرستانی و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گرمه، گفت: مدیران کانون‌های مساجد باید در خط مقدم‌ فرهنگی باشند.

حجت‌الاسلام تاتاری همچنین با بیان اینکه در عملکرد و برنامه‌ها جذب امکانات مادی مهم است  اما کافی نیست، اظهار کرد: نگهداری و توسعه سرمایه‌های انسانی از ارزش و اهمیت بسیاری برخوردار است و فعالان فرهنگی نیز باید در این مسیر حرکت کنند.

وی در ادامه به ظرفیت‌ها و استعدادهای فرهنگی هنری جوانان خلاق شهر گرمه اشاره کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم تأکید بر پرورش نیروی جوان، جذب حداکثری  و دفع حداقلی دارند، لذا لازم است کانون‌ها در این مسیر پیش قدم باشند.

هاشم شیرازیان، مدیر ستاد فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: شورای هماهنگی کانون‌های مساجد  درشهرستان‌ها به ریاست امام‌جمعه و دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهرستان، با هدف هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و ارتقاء فعالیت‌های سازنده و اثربخش کانون‌ها شکل می‌گیرد.

وی به رویداد ملی فهما اشاره کرد و افزود: اقدامات  کانون‌ها در قالب این رویداد، با گستردگی فضای مجازی و دامنه دربرگیری وسیع‌تری انجام می‌شود.

شیرازیان به طرح‌های در دست اجرا و برنامه‌های کلی کانون‌ها نیز اشاره کرد و طرح  تابستانه فهما با هدف غنی‌سازی فعالیت‌های اوقات فراغت و توجه به فعالیت‌های مجازی با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا را معرفی کرد و افزود: اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» و نیز طرح ملی «روح مقاومت» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از اهم برنامه‌های مدنظر ودر حال اجرا در کانون‌های استان می‌توان نام برد.

وی ضمن تأکید بر حمایت از طرح‌های فرهنگی هنری در کانون‌ها، از مدیران کانون‌ها خواست تا با ثبت و به روزرسانی فعالیت‌های خود در سایت بچه‌های مسجد بتوانند زمینه حمایت بیشتر از کانون‌ها فراهم سازند.

 

انتهای پیام
captcha