تقویت بنیه کار و همدلی؛ از اهداف طرح «تابستانه فهما»
کد خبر: 3909804
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

تقویت بنیه کار و همدلی؛ از اهداف طرح «تابستانه فهما»

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح تابستانه فهما، گفت: تقویت بنیه کار، ایثار و همدلی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و محوریت کانون‌های مساجد از اهداف اجرای این طرح است.

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اجرای طرح تابستانه فهما، گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا و به طبع آن وضعیت هشدار در این استان، برنامه کانون‌های مساجد در فضای مجازی دنبال می‌شود.

وی افزود: توجه داشته باشیم که شرایط موجود و تعطیلی کانون‌ها نباید بر انجام فعالیت‌ها و برگزاری برنامه کانون‌ها تأثیر بگذارد بلکه این پایگاه‌ها باید برای غنی‌سازی اوقات فراغت و حضور گسترده نسل جوان در برنامه‌ریزی منسجم نهایت بهره را ببرند.

حجت‌الاسلام کلات‌پور گفت: بدانیم با مدیریت اوقات فراغت در ایامی که مراکز فرهنگی تعطیل هستند با بهره‌گیری از فضای مجازی می‌توان ارزش‌ها و خواست‌های جوانان و نوجوانان را به سمت و سوی اهداف برگزاری برنامه‌های فرهنگی پیش برد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه تصریح کرد: مدیران فرهنگی و مسئولان پایگاه‌ها باید با جذب جوانان به مساجد به‌دنبال پرورش و شناسایی استعداد‌های بالقوه آنان باشند و در این راستا بهره‌گیری از شرایط موجود بهترین زمان و فرصت ممکن است.

وی یکی از وظایف مسئولان پایگاه‌های طرح ملی غنی‌سازی اوقات فراغت در شرایط فعلی استان را تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت مساجد دانست و افزود: مهم‌ترین اهداف طرح «تابستانه فهما» تلاش برای حضور و مشارکت جوانان و نوجوانان در برنامه‌های مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه بیان کرد: بیشتر برنامه‌های طرح ملی تابستانه فهما امسال در فضای مجازی برگزار خواهد شد و تا عادی شدن شرایط کلاس‌های حضوری کانون‌ها برپا نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha