کمبودها مانع فعالیت فرهنگی نشود
کد خبر: 3909931
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

کمبودها مانع فعالیت فرهنگی نشود

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: اگرچه با کمبود بودجه و منابع فرهنگی مواجه هستیم، اما این موضوع نباید باعث شود در انجام کار فرهنگی متوقف شویم؛ چراکه دشمن در موضوع فرهنگ، عملیات‌های پیچیده‌ای را در دستور کار دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، ظهر امروز، 21 تیر در سی‌و‌دومین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان گفت: پس از گذشت 6 سال و برگزاری کنگره شهدای استان ابعاد بسیاری بازخوانی شد و امروز نیازمند تبیین این ابعاد هستیم.

وی بیان کرد: از سال ۷۲ پیش‌نویس برگزاری کنگره شهدای استان نگارش شد و بعد از گذشت سال‌ها‌ این کنگره در سال 93 با مطالبه‌گری به حق پیشکسوتان جبهه و جنگ در دستور کار عملیاتی شدن قرار گرفت. اگرچه با کمبود بودجه و منابع فرهنگی مواجه هستیم، اما این موضوع نباید باعث شود در انجام  کار فرهنگی متوقف شویم؛ چراکه دشمن در موضوع فرهنگ، عملیات‌های پیچیده‌ای را در دستور کار دارد.

کریمی اضافه کرد: برگزاری کنگره شهدای استان با حداقل‌ترین هزینه انجام شد و استان مرکزی توانست مردمی‌ترین کنگره شهدا را در کشور برگزار کند. ادامه راه کنگره شهدای استان تکلیفی سنگین است، مقام معظم رهبری از استان مرکزی انتظاراتی دارند و همه باید در این انتظار به خوبی نقش‌آفرین باشیم.

وی اظهار کرد: متأسفانه به دلیل حجم گسترده کار و عظمت کنگره شهدای استان، ابعاد آن برای برخی روشن نشده و رفع این نقیصه نیازمند تبیین است. امروز اعضای ستاد کنگره وظیفه دارند نهضت تبیین کارهای انجام شده در کنگره را راه‌اندازی و از همه فرصت‌ها در این خصوص استفاده کنند.

کریمی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت کار فرهنگی گفت: جمع‌بندی دستاوردهای کنگره امروز از سوی تمامی اعضای ستاد کنگره ضرورت است و همه باید آثار و ثمرات کارهای انجام شده در کنگره را برای مردم تبیین کنند. فرمایشات معظم‌له سند جامع کار فرهنگی است که نقشه راه را به ما نشان می‌دهد.

تشکیل بنیاد تخصصی حضرت امام(ره) در دستور کار کنگره شهدای استان قرار دارد

سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست اظهار کرد: کار با عظمت کنگره در سایه همکاری و همدلی انجام شد و این باید در برنامه‌های آینده الگو باشد؛ چراکه بیش از دوسال تمامی مجموعه‌های فرهنگی و مسئولان ارشد استان با کنگره همراه و همکاری مستمر داشتند. برگزاری نمایشگاه دستاوردهای کنگره در آینده نزدیک با حضور تمامی کارگروه‌ها، اجلاسیه‌ها و کمیته‌ها در دستور کار قرار دارد و بخش بزرگی از دستاوردها به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: رسانه‌ها طی این چند سال همکاری و همیاری خوبی با ستاد کنگره داشتند که قابل تقدیر است، اما باید توجه کنیم کار کنگره تمام نشده و رسانه‌ها مانند گذشته به همکاری و همیاری خود ادامه دهند. دستاوردهای کنگره شهدای استان تا سال‌های زیادی قابل بهره‌برداری است و ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که تمامی دستاوردها و اقدامات کنگره ماندگار باشد و قابلیت استفاده برای آیندگان را داشته باشد.

کریمی گفت: تاکنون در استان در خصوص حضرت امام(ره) کار شایسته ای برای ایشان انجام نشده؛ لذا تشکیل بنیاد تخصصی حضرت امام(ره) اقدام جدی است. همچنین یکی از بزرگترین دستاوردهای کنگره تکمیل و پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی موزه دفاع مقدس استان است که اگر اعتبارات تأمین می‌شد، تاکنون به اتمام رسیده بود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌های بزرگی در استان مرکزی وجود دارد و ما امروز باید این هنر را داشته باشیم که از این سرمایه‌ها به خوبی بهره‌مند شویم، افزود: تقویت و ایجاد ارتباط صمیمی با هنرمندان و درگیرکردن آنها با مسائل ارزشی از هنرهای دیگر کنگره بود که در گام دوم در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: یکی از مسائلی که امروز پیش روی ماست، گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس است که به عنوان ضرورت مهم باید به آن توجه داشت. ستاد استانی گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس تشکیل شده و برنامه‌های ابلاغی آن نیز تدوین شده است و امروز نیاز است که این گرامیداشت را همانند کنگره شهدای استان به خوبی برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha