اجرای طرح «نشاط معنوی» در کردستان به صورت مجازی
کد خبر: 3909973
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

اجرای طرح «نشاط معنوی» در کردستان به صورت مجازی

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کردستان از اجرای طرح «نشاط معنوی» به صورت مجازی به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان کردستانی خبر داد.

حجت‌ صبوری، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح «نشاط معنوی» هر ساله به همت اداره اوقاف امور خیریه در سطح بقاع متبرکه استان کردستان برگزار می‌شود که امسال با توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا این طرح به صورت مجازی و در هشت بقعه شاخص استان کردستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور مبلغان دینی در این طرح معنوی، افزود: مبلغان و مدیران مؤسسات قرآنی با نام هشت امامزاده شاخص استان کردستان هرکدام کانال‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی تشکیل داده و از این طریق به تولید محتواهای قرآنی، دینی و فرهنگی برای جامعه هدف خود می‌پردازند.

صبوری با اعلام اینکه طرح نشاط معنوی از 21 تیرماه آغاز و تا 20 مردادماه سال جاری ادامه خواهد یافت، بیان کرد: این طرح برای رده سنی هفت تا 18 سال با مشارکت والدین و خانواده دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: استفاده حداکثری از فضای مجازی، ارتباط گیری مؤثر با دانش‌آموزان، ترویج معارف اسلامی و غنی‌سازی اوقات فراغت با استفاده از ابزار روح و زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان برای مدیریت بقاع متبرکه استان کردستان از اهداف اجرای طرح «نشاط معنوی» است. در راستای اجرای این طرح مسابقات قرآنی، نقاشی، خوشنویسی، حدیث، شعر، بازی‌های خانگی و مسابقات فرهنگی دیگر برای شرکت‌کنندگان برگزار خواهد شد که در پایان هر مسابقه جوایزی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

صبوری در پایان یادآور شد: مبلغان دینی حاضر در این طرح از طریق این کانال‌های مجازی می‌توانند پاسخگوی سؤالات شرعی و شبهات دینی دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها باشند.

انتهای پیام
captcha