بصیرت‌افزایی رسالت مهم مداحان است
کد خبر: 3910010
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

بصیرت‌افزایی رسالت مهم مداحان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مداحی تنها شعر خواندن و صدای خوش داشتن نیست؛ بلکه مداحی هنری برای بصیرت‌افزایی و ایجاد شور و شعور حسینی در جامعه دینی است.

بصیرت‌افزایی و ایجاد شور و شعور حسینی رسالت مهم مداحان است

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امروز، 22 تیرماه، در ستاد هماهنگی انتخابات کانون مداحان خراسان شمالی، اظهار کرد: مداحی یک هنر مذهبی است و در فرهنگ شیعه جایگاه والایی دارد و مردم جامعه دینی، مداح را به‌عنوان زبان گویای وقایع تاریخ اسلام و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) می‌شناسند.

وی تأکید کرد: مداح می‌تواند با هنر خود تأثیرگذار و فرهنگ‌ساز باشد؛ چراکه به‌واسطه مداحی، دل‌ها متوجه اهل‌بیت‌(ع) می‌شود، عشق‌ها و احساس‌ها برانگیخته می‌شود و از این رهگذر پایه‌های اعتقادات دینی باورهای مردم استحکام پیدا می‌کند و پیوند معنوی و عاطفی شیعیان با خاندان عصمت و طهارت قوی‌تر و عمیق‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: مداحی تنها شعر خواندن و آواز خوش داشتن نیست؛ بلکه مداحی هنری برای بصیرت‌افزایی و ایجاد شور و شعور حسینی در جامعه دینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: کانون مداحان متشکل از مداحان برجسته شهرستانی و استانی در راستای ساماندهی و زمینه‌سازی جهت ارتقای سطح کیفی دانش مداحان اهل‌بیت(ع) و سازمان‌دهی مداحان در رده‌های مختلف سنی و فنی مداحی راه‌اندازی شده است و از این مسیر می‌توان سطح کیفی مجالس و مداحی‌های الگو را ارتقا بخشید.

وی تأکید کرد: چهارمین دوره انتخابات کانون مداحان همراه با تغییراتی نسبت به ادوار گذشته روز سوم مردادماه برگزار می‌شود و مداحان مستمری که در طول سال به‌صورت مداوم به حرفه مداحی مشغول هستند، می‌توانند از ۱۸ تا ۲۵ تیرماه با مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها به‌عنوان نامزد این دوره از انتخابات کانون مداحان ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام
captcha