اعلام آمادگی بنیاد علوی برای مشارکت در اجرای طرح‌های گردشگری گرمی
کد خبر: 3910076
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

اعلام آمادگی بنیاد علوی برای مشارکت در اجرای طرح‌های گردشگری گرمی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از اعلام آمادگی بنیاد علوی برای مشارکت در اجرای طرح‌های گردشگری در گرمی خبر داد و گفت: به همت بنیاد علوی پروژه ویژه و شاخص جاذب گردشگر در این شهرستان تعریف خواهد شد تا این طرح به برند گردشگری تبدیل شود.

اعلام آمادگی بنیاد علوی برای مشارکت در اجرای طرح‌های گردشگری گرمیبه‌گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، ۲۲ تیرماه در نشست با معاون اشتغال بنیاد علوی در گرمی با هدف بررسی اجرای مصوبات جلسه استانداری اردبیل با مدیرعامل بنیاد علوی اظهار کرد: براساس توافق انجام شده با مدیرعامل بنیاد علوی به منظور تکمیل اقدامات اولیه و زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری گیلارلو امسال ۵۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد که از این مبلغ ۲۵ میلیارد ریال توسط میراث فرهنگی و ۲۵ میلیارد ریال توسط بنیاد علوی تامین خواهد شد.
وی از افتتاح دو موزه در شهرستان گرمی با مشارکت بنیاد علوی تا هفته دولت امسال خبر داد و گفت: در زمینه تجهیز موزه باستان‌شناسی گرمی از ظرفیت این بنیاد بهره‌برداری می‌شود تا با هزینه‌کرد اعتبارات مورد نیاز در راستای نمایش آثار باستانی و تاریخی شهرستان گرمی، این موزه تجهیز شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، دومین موزه مربوط به شهرستان گرمی را که هزینه تجهیز آن توسط بنیاد علوی تامین می‌شود را موزه دائمی صنایع‌دستی برشمرد و عنوان کرد: با تامین اعتبار مورد نیاز در طبقه همکف این موزه موزه عشایری راه‌اندازی خواهد شد.
فلاحی از اعلام آمادگی بنیاد علوی برای مشارکت در اجرای طرح‌های گردشگری در گرمی خبر داد و بیان کرد: با رایزنی‌های انجام شده در راستای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی شهرستان گرمی، پروژه ویژه و شاخص جاذب گردشگر به همت بنیاد علوی تعریف خواهد شد تا این طرح به برند گردشگری شهرستان تبدیل شود.
وی افزود: در این زمینه معاونت سرمایه‌گذاری این اداره‌کل موظف است تا فراخوان ایده منتشر کند و ایده برتر احصا و انتخاب شده و توسط این بنیاد تمامی مراحل آن اجرا شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، عشایر شهرستان گرمی را ظرفیتی برای توسعه گردشگری در این شهرستان دانست و تصریح کرد: ظرفیت بالقوه عشایر نیازمند تبدیل به بالفعل است و با توجه به این ظرفیت‌ها جای اکوکمپ عشایری در این منطقه خالی بود که بنیاد علوی در راستای تحقق برنامه‌های در این حوزه اعلام آمادگی کرده و اقدام می‌کند که این مهم زمینه برای استقرار تور‌ها در این اکوکمپ‌ها را فراهم کرده و از این طریق شاهد رونق گردشگری در این حوزه خواهیم بود.
رونق اشتغال در گرمی با اجرای طرح‌های گردشگری
اکبر منصوری، معاون اشتغال بنیاد علوی در گرمی نیز در این نشست اظهار کرد: ما آماده هر گونه همکاری و مشارکت در راستای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری در شهرستان گرمی هستیم و در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.
وی افزود: با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی که در شهرستان گرمی در حوزه گردشگری وجود دارد، بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا زمینه برای رونق و توسعه اشتغال را در شهرستان فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha