رقابت قرآنی کارکنان نفت در فضای مجازی
کد خبر: 3910115
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴

رقابت قرآنی کارکنان نفت در فضای مجازی

مسابقات قرآن ویژه کارکنان وزارت نفت به دلیل بحران کنونی کشور در فضای مجازی در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا؛ مسابقات قرآن وزارت نفت پس از چند ماه تأخیر، از آغاز تیرماه با دستور وزیر نفت شروع شد و پس از بررسی و تدوین آئین‌نامه، دستورالعمل مسابقات مقدماتی قرآن در سطح وزارتخانه ابلاغ شد. وزارت نفت با داشتن چهار شرکت تابع شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مسابقات را آغاز کرد.

این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم و مفاهیم سوره مبارکه نمل، برگرفته از تفسیر نمونه آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در حال برگزاری است.

روند برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرآن در میان شرکت‌های تابعه در استان‌ها از طرح سوال تا داوری و اعلام اسامی برندگان، به دلیل شرایط بحرانی کشور در فضای مجازی آغاز شده است. البته برخی از شرکت‌های تابعه در مناطق به دلیل تعداد کمتر متسابقین، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

در این راستا، ستاد مرکزی شرکت ملی گاز ایران، طی برنامه‌ریزی در جهت برگزاری مسابقات در فضای مجازی، سامانه آموزشی به نشانی http://lms.nigc.ir/ را برای متسابقین در نظر گرفته که در زمان معین و سوالات سطح‌بندی شده (آسان، متوسط و سخت) برای آنان ارائه می‌شود.

همچنین شرکت‌کنندگان در رشته قرائت می‌توانند با تلاوت و ارسال فایل صوتی در مسابقه شرکت کنند و علاقه‌مندانی که رشته حفظ را برای آزمون انتخاب کرده‌اند، می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ساعت مشخص و با حضور داور به صورت حضوری به ارائه محفوظات بپردازند.

بنابراین گزارش، با توجه به قرارگیری برخی از مناطق جنوبی در وضعیت قرمز شیوع کرونا، این مسابقات با تعداد کمتری در برخی از استان‌ها در حال برگزاری است.

در ستاد مرکزی شرکت ملی گاز ایران، بیش از 150 نفر از کارکنان در مسابقات قرآن شرکت کرده‌اند که رشته مفاهیم بیشترین آمار متقاضیان را به خود اختصاص داده است.
این مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی برپا می‌شود که مرحله پایانی، مقدمه‌ای برای برگزاری پنجمین دوره مسابقات سراسری وزارت نفت است.

انتهای پیام
captcha