فرهنگ ایثار شهدا در جامعه لحظه به لحظه رنگ می‌بازد
کد خبر: 3910123
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷

فرهنگ ایثار شهدا در جامعه لحظه به لحظه رنگ می‌بازد

مدیرکل روابط‌عمومی استانداری یزد گفت: در ارتباط با شهدا خاطرات و موارد بسیاری گفته شده اما خیلی از موارد هم هنوز مغفول مانده و فرهنگ گذشت و ایثار شهدا اکنون در جامعه کمرنگ‌تر شده و لحظه به لحظه رنگ می‌بازد.

فرهنگ ایثار در جامعه لحظه به لحظه رنگ می‌بازدبه گزارش ایکنا از یزد، علی صالحی، مدیرکل روابط‌عمومی استانداری یزد ظهر امروز، 22 تیرماه در دیدار اعضای هیئت مدیره دومین دوره انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد در پاسخ به سوال ایکنا در خصوص عدم دعوت رسانه‌ها در اکثر نشست‌های فرهنگی اظهار کرد: استاندار یزد شخصا رسانه‌ها را از ورود به هیچ جلسه‌ای منع نکرده و بارها تاکید داشتند که در همه جلسات بویژه از خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دعوت شود.

وی ادامه داد: متاسفانه گاها دبیران جلسه درخواست می‌کنند که رسانه‌ها دعوت نشوند چون مباحثی در جلسات مطرحی می‌شود که نباید رسانه‌ای شود.

صالحی افزود: رسانه‌ها رسمیت خود را از مخاطبان می‌گیرند و مسئولان هم باید پاسخگو باشند و ما هم قبول داریم و همواره تلاش خود را در این مسیر داشته‌ایم به نحوی که در روزهای چهارشنبه هر هفته دیدار خصوصی اصحاب رسانه با استاندار یزد انجام می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره شهدا در اسفندماه سال جاری در این استان بیان کرد: در ارتباط با شهدا خاطرات و موارد بسیاری گفته شده اما خیلی از موارد هم هنوز مغفول مانده و فرهنگ گذشت و ایثار شهدا اکنون در جامعه کمرنگ‌تر شده و لحظه به لحظه رنگ می‌بازد.

صالحی افزود: اگر در زندگی روزمره شهدا نگاه کنیم هیچ چیز برای خود نمی‌خواستند و هرگز به دنبال پست و مقام نبودند و فقط در راه خدمت به مردم حرکت می‌کردند اما متاسفانه در حال حاضر این گونه نیست.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در برخی از دستگاه‌های اجرایی حتی مدیران اصرار دارند حتما در بالای مجلس بنشینند و البته این سیر در همه دولت‌ها بوده و متاسفانه اصلاح نشده است.

صالحی افزود: همین مسئله باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود و تشریفات به معنای نظم‌بخشی است و نباید تجمل‌گرایی برداشت شود، البته این موارد را اکنون که ما در سمتی هستیم باید بگوییم.

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد گفت: خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری نقش مهمی در اطلاع رسانی دارند و بخش زیادی از تولیدات فضای مجازی و مطبوعات از طریق این رسانه‌ها تغذیه می‌شود و منکر زحمات شما نیستیم.

صالحی ادامه داد: رویکرد ارتباط با رسانه‌ها در زمان فعلی باید تغییر کند و نحوه اطلاع رسانی و جایگاه هر کسی باید مشخص شود و ان شاءالله در دوره جدید در زمینه ارتباط با رسانه‌ها از طرف روابط عمومی استانداری پیگیری‌های لازم خواهد شد تا این روند اصلاح شود.

مسعود میرجلیلی، مدیر انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد نیز در این نشست گفت: متاسفانه آن‌گونه که باید در زمینه ارتباط با رسانه‌ها ارتباط مستمری از طرف نهادها وجود ندارد و در برخی از جلسات استانداری فقط صدا و سیما حضور دارد و از بقیه خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دعوت نمی‌شود.

وی از برگزاری سومین جشنواره رسانه‌های برخط استان یزد با موضوع کرونا و یادبود شهید محمود شمس الدینی اولین شهید مدافع سلامت استان یزد خبر  داد .

انتهای پیام
captcha