ارائه 12 پیشنهاد به شبکه قرآن سیما درباره شهدای قرآنی
کد خبر: 3910257
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
رحیم قربانی خبر داد:

ارائه 12 پیشنهاد به شبکه قرآن سیما درباره شهدای قرآنی

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با اشاره به برنامه‌ریزی برای دور جدید دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهدای قرآنی گفت: در جلسه‌ای که در همین راستا برگزار شد، 12 پیشنهاد برای همکاری بیشتر شبکه قرآن و معارف سیما در پوشش رسانه‌ای این دیدارها ارائه شد.

ارائه 12 پیشنهاد به شبکه قرآن سیما درباره شهدای قرآنی

رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی برای از سرگیری دور جدید دیدارهای جامعه قرآنی با خانواده شهدای قرآنی گفت: بعد از برگزاری دور اول دیدار با خانواده‌های شهدای قرآنی طی سال‌های گذشته، بر آن شدیم تا در جلسات هماهنگی، برای دور دوم دیدارهای جامعه قرآنی با خانواده شهدای قرآنی آماده شویم.

وی افزود: به دلیل تشدید وضعیت کرونا و از آنجا که پدر و مادر شهدای قرآنی اغلب در سن سالخوردگی قرار دارند، لذا شرایط برای برگزاری این دیدارها در وضعیت فعلی مناسب دیده نشد، بر همین اساس در جلسه ابتدایی یک سری پیشنهادات مطرح و تأکید بر پیگیری آنها شد.

قربانی تصریح کرد: در جلسه مذکور پیشنهادات مخلتفی برای ورود شبکه قرآن و معارف سیما به این عرصه مطرح شد که 12 پیشنهاد اصلی مورد استقبال مدیر شبکه قرآن قرار گرفت و مقرر شد جلساتی با مدیران، کارشناسان و تهیه‌کنندگان این شبکه برگزار شود تا پیشنهادات در معرض کارشناسی و سپس اقدام قرار گیرد.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با اشاره به اینکه مقرر شد در دور جدید، دیدارهایی هم با جانبازان و ایثارگران جامعه قرآنی انجام شود، گفت: در این زمینه هم خود شبکه نیز برای تهیه گزارش مستند از این دیدارها اقدام خواهد کرد.

وی به برخی پیشنهادات مطرح شده اشاره کرد و گفت: پیشنهاد شد تا پخش تلاوت‌های اذانگاهی با تصاویر شهدای قرآنی یا شهدای مربوط به آن روز باشد. پخش قرائت شهدای قرآنی و یا پخش تلاوتی به یاد یکی از شهدای قرآنی در برنامه تلاوت‌های درخواستی از دیگر پیشنهادات مطرح شده بوده است. تولید سرود و نماهنگ‌های مرتبط با شهدای قرآنی، پخش مستند سوره‌های سرخ و دیدارهای قبلی جامعه قرآنی با خانواده‌های شهدای قرآنی از دیگر پیشنهادات مطرح شده بود.

قربانی یکی دیگر از پیشنهادات مطرح شده به شبکه قرآن را تولید ویژه‌برنامه‌ای از وصایای شهدای قرآنی عنوان کرد و افزود: تولید فیلم یا سریال از یک یا چند شهید شاخص جامعه قرآنی و ثبت خاطرات خاص شهدای قرآنی یا خاطره جامعه قرآنی از شهدای قرآنی در قالب فیلم‌ کوتاه و تولید فیلم کوتاه از سبک زندگی شهدای قرآنی از دیگر پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ بیان کرد: همچنین مطرح شد اگر دیدارهای جامعه قرآنی با خانواده قرآنی حضوری نباشد، در طول هفته یک برنامه ویژه در شبکه قرآن تولید شود و در یک فضای استودیویی از یک یا چند خانواده شهید قرآنی دعوت شود.

قربانی در مورد زمان تصمیم‌گیری در مورد این پیشنهادات، گفت: مقرر شد، هفته آتی مجدد جلسه‌ای برگزار شود.

انتهای پیام
captcha