شکل‌گیری هویت دینی در سایه شناخت خداوند
کد خبر: 3910451
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

شکل‌گیری هویت دینی در سایه شناخت خداوند

حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی گفت: براساس معارف نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، آدمی در پرتو ایمان به خداوند می‌کوشد رفتار و سلوکش را بر پایه آموزه‌های وحیانی هدفمند کند و هویت دینی خویش را پی‌ریزی کند.

به گزراش خبرنگار افتخاری ایکنا، کرسی آزاداندیشی «سیمای اعتقادی» صبح امروز، 24 تیرماه در مجتمع کوثر دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور جمعی از دانشجویان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: مکتب حیات‌بخش اسلام، برخاسته از جهان‌بینی توحیدی و وحیانی، کاربردی‌ترین راهکارها را برای تربیت و تکامل انسان ارائه کرده است. رسالت و هدف اسلام، تبیین شاخص‌های انسان مطلوب در ابعاد شناختی، گرایشی و رفتاری است.

وی با اشاره به اینکه خداوند محور هستی است، بیان کرد: اصل مشترک میان همه شرایع آسمانی، اعتقاد به وجود خداوند است. قرآن کریم هماهنگی نظام حاکم بر آفرینش را دلیل بر یگانگی مدبر جهان می‌داند.

کارشناس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: براساس معارف نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، آدمی در پرتو ایمان به خداوند می‌کوشد رفتار و سلوکش را بر پایه آموزه‌های وحیانی هدفمند کند و هویت دینی خویش را پی‌ریزی کند.

لطفيان سرگزی با اشاره به اینکه شناخت خدا سمت و سوی خاصی به حیات انسان می‌دهد، گفت: در نگرش توحیدی تنها مؤثر حقیقی و مستقل در عالم، خداوند است. نظام هستی با همه گستردگی خود تبلور حاکمیت یک اراده واحد است و همه تحولات از مبدأ واحد سرچشمه می‌گیرد.

مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به نقش معادباوری در استحکام خانواده، گفت: اعتقاد به معاد، زندگی را هدفمند و آستانه تحمل انسان را در برابر مشکلات افزایش می‌دهد.

یادآور می‌شود، در این مراسم از کلیپ تفاسیر دو دقیقه‌ای جزء سی قرآن کریم که به همت واحد تولیدات رسانه‌ای مؤسسه آموزش عالی صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه تدوین شده است، رونمایی شد و علاقه‌مندان جهت مشاهده این تفاسیر می‌توانند به نشانی  https://www.aparat.com/rohvs در آپارات مراجعه کنند.

علی محمدزاده
انتهای پیام
captcha